Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 13-8-2018, 16:42 uur.

   
  deze pagina toont het toekomstige uiterlijk van HTMfoto/HonderdprocentHaags    
 

 
   





HAAGS EN OV-NIEUWS, geplaatst vrijdag 10 augustus 2018 om 16:22 uur. 

VVD Rijswijk: Kleinschalig vervoer in de Muziekbuurt

RIJSWIJK - Naar aanleiding van de plannen van de MRDH en de HTM om buslijn 23 zo te verleggen dat de Muziekbuurt buiten het OV-netwerk dreigt te vallen, vraagt de VVD Rijswijk het College ervoor te pleiten om alsnog de huidige route van buslijn 23 in stand te houden.



Indien dit echt niet haalbaar blijkt dan zou volgens de Rijswijkse VVD in plaats van het behouden van de grote HTM-bussen, die weinig reizigers lijken te vervoeren, een structurele oplossing te vinden moeten zijn in de vorm van kleinschalig vervoer.

Om een duidelijker beeld te scheppen omtrent deze situatie, heeft de fractie van VVD Rijswijk daarom schriftelijke vragen gesteld aan het College.



Dennis P | 13-8-2018
De overheid wil dat we met z`n alle de auto meer laten staan. Dat is overigens ook wat de meeste gemeenten willen, zie het autoluwe centrum van zoals Den Haag. Maar de bereikbaarheid van het OV begint langzamerhand steeds meer af te nemen en wordt steeds duurder.

Hoe duw je de mensen weer terug naar de auto? Waarvan de BPM binnenkort verhoogt wordt, waardoor men weer minder nieuwe auto`s maar sneller oudere auto`s gaat kopen en dus uiteindelijk weer meer vervuilt...

Soms vraag ik me echt af of men weet waar men mee bezig is. Aan de andere kant, niet dat ik het beter weet of kan... Ach...

Ik start mijn V8 uit 2001 weer even

Thomas | 12-8-2018
@GJ de Groot:
Als er dan zo nodig een MRDH moet komen om o.m. het OV te regelen, dan verwacht je toch dat de tarieven (op enige termijn) gelijk worden getrokken. Of dat nu een verhoging in Rotterdam, of een verlaging in Den Haag inhoudt. Maar niks daarvan.

GJ de Groot | 12-8-2018
@Thomas Ik kan er slechts naar gissen. Het kennelijk historisch, sinds de invoering van de ov-chipkaart(?), zo gegroeid dat in Den Haag e.o. meer betaald moet worden per km. Wellicht waren voordien de zones in Den Haag al kleiner. De lengte van tramnet is in de Haagse regio wel aanmerkelijk groter dan het Rotterdamse. Daar staat tegenover dat Rotterdam een metronetwerk heeft dat per kilometer natuurlijk veel kostbaarder is dan een tramnet. (een busnet is in vergelijking daarmee bijna gratis).

Thomas | 11-8-2018
@GJ de Groot:
Bedankt voor de uitleg. Ik snap het nu.

Rest nog de kwestie van tariefongelijkheid tussen de verschillende onderdelen van de MRDH. Hebt u daar ook een verklaring voor?

GJ de Groot | 10-8-2018
@Thomas De gemeenten bieden het hun inwoners aan. Daar betalen ze voor - of dat in een lump sum gaat of dat er per rit afgerekend wordt, weet ik niet. In elk geval gaat er voor dat `gratis` vervoer (extra) geld uit de betreffende gemeentekassen naar het ov. Dat spreekt voor zich: anders zouden de andere `leden` van de metropoolregio die geen gratis ov aanbieden betalen voor een dienst die hun inwoners niet bereikt.

Thomas | 10-8-2018
@GJ de Groot:
Dat begrijp ik niet. Als niet-betalenden minder gaan reizen, levert dat toch niet een minder inkomen op? Deze niet betalende reizigers droegen toch niet bij aan dat inkomen?

GJ de Groot | 10-8-2018
@Thomas De gemeenten Barendrecht, Capelle a/d IJssel en Rotterdam bieden aow-gerechtigden het gratis regio-ov aan (Schiedam biedt het aan laaginkomelingen aan). Er wordt niet bezuinigd door dat op te heffen, sterker nog, er zal minder gereisd worden en er zullen deswege minder inkomsten gegenereerd worden voor het ov.

Thomas | 10-8-2018
En misschien ook de tarieven in Rotterdam verhogen tot Haags niveau?

Thomas | 10-8-2018
Misschien kan die MRDH dat gratis reizen voor bejaarden in Rotterdam opheffen en op die manier bezuinigen i.p.v. dat bezuinigen op het OV in Den Haag. Of is dat al opgeheven?

Voogd | 10-8-2018
MRDH - ik ben er geen fan van hoor - heeft ook een beperkt budget. Dan worden keuzes gemaakt. Vaak zijn die niet populair. Wat al jaren gebeurt is methode kaasschaaf, vooral bij de bus. 25 niet meer naar CS, 13/20 er uit, 18 niet meer naar Clingendael, 23 niet meer door Muziekbuurt en naar Kijkduin. Volgende?

Tonw65 | 10-8-2018
Lijn 23 verleggen en inkorten, tramlijnen vervangen door bussen terwijl die tramlijnen iedere dag vol zitten, haltes verleggen met grotere afstanden er tussen... ik denk dat MRDH meer bezig is met geld dan met het openbaar vervoer... Openbaar vervoer is toch om mensen te vervoeren van A naar B en niet om zo snel mogelijk door de stad te racen? Of alleen ambtenaren op hun werkplek te brengen en ouderen blijkbaar in huis te houden? Wordt het niet eens Tijs dat we terug kijken naar de goede oude tijd waarin we bezig waren om mensen te vervoeren naar de plaats van bestemming? 😞 Helaas zie ik een steeds grotere afbraak van Ov waardoor mensen weer kiezen voor de auto...

Reiziger | 10-8-2018
Ok, begrijp ik het nu goed dat bus 23 een andere snellere route krijgt vanwege nieuwe bezuinigen en dat de VVD dat er dan als oplossing voor het ontbreken van een bus op de opgeheven route een kleinere bus zou kunnen rijden? Heel leuk maar dan moeten die kleinere bussen eerst gekocht worden waarmee je het geld dat is bezuinigd meteen weer word uitgegeven. Nee dat is lekker snugger VVD Rijswijk.

wil leebeek | 10-8-2018
In Nederland wordt alleen maar gekeken: wat levert het op.

Dat je reizigers wegjaagt schijnt minder belangrijk te zijn

Hoezo, groei OV ?

Hans, Den Haag | 10-8-2018
Ik heb ook nooit begrepen waarom onrendabele lijnen moeten worden opgedoekt. Deze liggen meestal in gebieden waarin geen enkel ander openbaar vervoer is. Zet daar dan kleine bussen, bijvoorbeeld voor 15 of 20 personen in. In het buitenland doen ze dit al jaren. Waarom zijn ze hier zo eigenwijs?

Reageer
Naam  
Reactie

                                                     

Type de 4 cijfers over    3871


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>

HAAGS EN OV-NIEUWS VAN MAANDAG 13 AUGUSTUS 2018

 - Rijswijkseplein krijgt nieuwe verkeersregelinstallatie - 7 reacties


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN ZONDAG 12 AUGUSTUS 2018

 - Route tram 1 ingekort vanwege werkzaamheden op de Scheveningseweg - 23 reacties



Gelezen: 493 keer.







Er zijn op dit moment 11 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!