Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 19-4-2018, 20:46 uur.

   
  deze pagina toont het toekomstige uiterlijk van HTMfoto/HonderdprocentHaags    
 

 
   





HAAGS EN OV-NIEUWS, geplaatst zaterdag 14 april 2018 om 14:13 uur. 

VVD: Innovatieve maatregelen inzetten tegen geluidsoverlast trams

DEN HAAG - Bewoners van verschillende wijken in Den Haag ervaren overlast van de nieuwe trams van de HTM. Er zijn tegenwoordig succesvolle oplossingen tegen verkeerslawaai, waarbij op innovatieve wijze verkeerslawaai kan worden afgebogen.



Het bedrijf 4Silence dat deze producten samen met universiteit Twente ontwikkelt heeft er meerdere prijzen mee gewonnen. Deze organisatie is onlangs een pilot gestart met de gemeente Rotterdam om te komen tot geluid beperkende maatregelen.

4Silence zegt eerder contact te hebben gehad met de gemeente Den Haag. Die contacten zijn door onbekende oorzaak gestrand. De Haagse VVD vraagt de voorzitter van de gemeenteraad het contact met deze organisatie te hervatten zodat er, in samenspraak met de HTM, een pilot kan worden gestart in Den Haag om een oplossing te bedenken tegen overlast door trams.



bennies66 | 14-4-2018
Kep overlast van de A13 langs ypenburg , kan die gesloten worden.

Henk | 14-4-2018
t is ook jammer dat bij de grote revisie van de 3100 en,geen lagevloer middenbak is ingebouwd,had ze naar modertrans in Polen gestuurd.
daar is dat helemaal hip.

Frans van Meerwijk | 14-4-2018
Ik vrees iets van discussie los te maken...
Trams worden groter en zwaarder; daarnaast is (mede door de alles-overheersende LagevloerMantra?) het principe van de gelede draaisteltram verlaten en zien we weer vooral "gekoppelde tweeassers"(de 020 Combino en de 010 Citadis) of pogingen een succesvol principe (de GT-4 of de KT4D) om te zetten naar een Lagevloerconcept (de 070 Avenio)
Dat leidt echter tot een grtere hoeveelheid `niet-afgeveerde-massa` en dus tot mr slijtage en mr herrie Als het GVB ooit had geluisterd naar de HTM waren die `trapkarren` wl een succes geweest: een betrouwbare degelijke tram met (inderdaad beperkt ) lage instap! Ik zou daarom nog steeds zo graag een proefmodel zien van een GTL-8 met een Lagevloer C-bak; voor mijn part als aanvulling op de huidige C-bak, waarmee we dan de GTL-10 zouden krijgen... In Zwitserland doen ze dit al jren: Basel heeft trams uit de jaren `50 waar een lagevloer-tussenbak aan wordt toegevoegd en daarmee is iedereen blij!!!

Laurentius | 14-4-2018
Ja de geluidsoverlast neemt toe vooral smorgens en savonds als de trams naar de remise rijden via de Margaretha Henebergweg vanaf Kraayenstein. De rails op de weg os op sommige plaatsen gebroken

Voogd | 14-4-2018
Hebben ze in Twente ook iets tegen knetterbrommertjesgeluid? Die scheuren door mijn straat.


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN DONDERDAG 19 APRIL 2018

 - FNV: Plan om boas bij politie onder te brengen is ondoordacht - 4 reacties


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN WOENSDAG 18 APRIL 2018

 - Fietsster zwaargewond na valpartij door wiel in tramspoor - 5 reacties

 - Openbaar vervoer in en rond Amsterdam verandert 22 juli



Gelezen: 463 keer.







Er zijn op dit moment 8 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!