Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 18-2-2018, 20:58 uur.

   
  deze pagina toont het toekomstige uiterlijk van HTMfoto/HonderdprocentHaags    
 

 
   





HAAGS EN OV-NIEUWS, geplaatst dinsdag 13 februari 2018 om 13:40 uur. 

Groep de Mos: Meer investeringen om ploftrams tegen te gaan

EN HAAG - Groep de Mos in de Haagse gemeenteraad heeft het helemaal gehad met de overvolle ploftrams tijdens de spits. In veel Haagse lijnen, zoals RandstadRail 2, 3 en 4 en lijn 6, worden reizigers als sardientjes in een blik bij elkaar geperst.



Investeringen in het openbaar vervoer zijn volgens de lokale partij nu meer nodig ooit. Het aantal reizigers voor de E-lijn en RandstadRail 3 en 4 is in nog geen 10 jaar verdrievoudigd (!), van 40.000 naar 127.000 reizigers per dag.

“De stad groeit, maar noodzakelijke ingrepen in het OV zijn bij het huidige stadsbestuur achterwege gebleven”, aldus Groep de Mos lijsttrekker Richard de Mos, die vindt dat we het openbaar vervoer niet aantrekkelijker maken met stampvolle zweettrams.

Om de doorstroming van trams te bevorderen pleit Groep de Mos voor meer lijnen onder de grond. Bijvoorbeeld door het doortrekken van de tramtunnel naar ziekenhuis HMC Westeinde. Aanpassingen van de samenloop tussen HTM en RET-netwerk moeten leiden tot meer ruimte voor extra ontsluiting en meer capaciteit.

“Voor deze maatregelen zijn echt investeringen nodig”, aldus De Mos, die onder meer het jaarlijkse HTM-dividend (6 miljoen) en de verkoop van Eneco (300 miljoen) wil gebruiken voor infrastructurele investeringen.

Spitsversterking
Op de korte termijn roept Groep de Mos de HTM op om de ploftrams met spitsversterking tegen te gaan.
De Mos: “Alle voertuigen moeten ingezet worden om de overvolle trams het hoofd te bieden”.



bennies66 | 15-2-2018
@Ralph
Na 21 maart zal je ook niet veel meer van deze meneer horen , als je begrijpt wat ik bedoel....

Raoul | 15-2-2018
@appie, okee, maar hoe weet je dat? Staat nix over op alle (bekende) tram sites of de eigen htm site

Ralph | 14-2-2018
Hartelijk bedankt voor de vele antwoorden op mijn vraag vanwegen deze Groep de Mos.

Thomas | 14-2-2018
@Frank:
Als je van de eerste leugen niet gebarsten bent kun je niet ontploffen. Maar zoals het nu gaat lijkt het wel wat op de trojka van drs.P.

Voogd | 14-2-2018
Ik dacht dat wij stemmers net geen invloed hebben op het ov want alles is qua beslissen toch uitbesteed aan de mrdh waar wij stemmers geen directe invloed op hebben?

Ralph | 14-2-2018
@A
Dan heb je zeker nog nooit gezien, wat in Keulen gebeurd. Hier wordt het netwerk van tramtunnels alleen maar stukje voor stukje gebouwd. Niet eens de complete binnenstad is ondertunneld, de tram komt alle paar haltes weer naar boven.

Appie | 14-2-2018
Raoul, zijn besteld en komen in 2020.

Raoul | 14-2-2018
Dit hoort gewoon bij t circus dat verkiezingen heet, maar hoe zit eigelijk met die 10 ektra avenio s die misch bij besteld gingen worden? Mocht waarsch niet, dat we daar nix meer over horen

hansje | 13-2-2018
Ik dacht dat het OV door de metropool regio werdt georganiseerd.Wat heeft dat met de gemeenteraad te maken?

A van der Zee | 13-2-2018
"Doortrekken van de tramtunnel tot ziekenhuis Westeinde".... dat gaat helpen, zeg....! Als je die tunnel doortrekt, dan tenminste tot voorbij de Zevensprong, met een zijtak voor lijn 3 die bij de NW Buitensingel naar boven komt, voor lijn 4 een uitrit op de Apeldoornselaan en lijn 2, de oprit ter hoogte van de Noorderbeekdwarsstraat. Dan schiet je pas iets op. Maar ja, daar zal wel geen geld voor zijn. We zijn en blijven tenslotte het land van de halve maatregelen, omdat hele maatregelen `te duur` zijn. En met jaloezie kijken we naar de tramtunnels in Duitsland en België, die er al decennia liggen.... Ik neem het allemaal met een korreltje zout. Maar eens wachten tot de stofwolken van de verkiezingen zijn opgetrokken. Dan gaat men gewoon weer over tot de orde van de dag. Dus pappen en nat houden.....

Jannus | 13-2-2018
Gewoon de klapstoelen eruit. Scheelt al veel ruimte om te kunnen staan. Wellicht ook nog wat bankjes het en der en viola nog wat sta ruimte..

Sebas | 13-2-2018
Is het niet een idee om met gekoppelde trams te gaan rijden op het Haagse tramnet?
Vooral in de spits.
Hier voor moeten wel bijna alle tramhaltes en trams daar geschrikt voor gemaakt moeten worden.
Maar zo los je wel een groot deel van het probleem op.
Dit betekend ook dat er trams bij besteld moeten worden.


frank | 13-2-2018
wanneer ploft het kabinet rutten morgen ?????

Nogmaals doei | 13-2-2018
“Alle voertuigen moeten ingezet worden om de overvolle trams het hoofd te bieden”

Kan niet als er elke dag trams worden afgevoerd. Jammer joh!

Jwb | 13-2-2018
Hè gelukkig. Ik dacht dat het hier om extremistische trams ging die om de haverklap zich zelf ombrengen.

Jojo | 13-2-2018
Gelukkig rijden de plofbussen (24+25+26) helemaal leeg tijdens de spits.

Voogd | 13-2-2018
Fietsen, de beste remedie.

Ralph | 13-2-2018
Hier in Duitsland hoor ik niet veel over politiek in Nederland, maar mijn indruk is, dat deze Meneer de Mos vooral een soort lawaaimaker is. Elke tweede dag of zo lees ik hier weer, dat de Mos woedend is over dit en dat en nog meer, maar ik lees niets erover, dat zijn Partij ook iets doet - of zie ik dat mis?

Haagse_Meester | 13-2-2018
Ploftrams? Kom nou zeg, elke vergelijking met de bio-industrie gaat compleet mank hier hoor!

Het kan relatief eenvoudig worden opgelost door langere trams in te zetten, maar dat mag dan weer niet want langer dan 30 meter hindert de doorstroming van het autoverkeer te veel: er moet wel 5 seconden extra gewacht worden totdat zo`n langere tram de kruising over is Mijn voorkeur gaat dan naar de Classic XXL, type NGT12, uit Leipzig. Past prima op het Haagse net, heeft draaistellen dus fatsoenlijke rij-eigenschappen (itt de Avenio) en met 45m lang precies anderhalf keer een GTL. Stukken goedkoper dan tunnels en er is ook een 30m variant (NGT8) die in Dresden rijdt. Ofwel: de perfecte oplossing voor lijnen 6 en 12 na afvoer van GTL. Oh, en het zijn lagevloer trams. Mag dat?

Frans van Meerwijk | 13-2-2018
Voor iedereen die het wellicht nog niet opmerkte: er naderen gemeenteraadsverkiezingen...

rrtrein | 13-2-2018
Dit fenomeen doet zich voornamelijk in de ochtend voor, want dan willen allemaal tegelijk naar ons werk en/of school. In de middag gaan we gespreid naar huis.
Oplossing is simpel Groep de Mos. Zet u meer in om de aanvangstijden van scholen en werktijden van kantoren beter te spreiden.


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN ZONDAG 18 FEBRUARI 2018

 - Inwoners Leidschendam-Voorburg vaker met RandstadRail, tram en bus

 - Zuid-Holland “best bereikbare provincie van Europa” - 1 reactie

 - Start Top Academie RET-CSU


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN ZATERDAG 17 FEBRUARI 2018

 - Proef nachtbus tussen Zoetermeer en Leiden succesvol - 1 reactie

 - allGo gaat eerst proefrijden met nieuwe elektrische bussen in Almere - 3 reacties



Gelezen: 736 keer.







Er zijn op dit moment 2 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home


Email/contactpagina


HTMfoto op Social Media

facebook 


twitter 


YouTube 
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!