Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 16-1-2018, 20:39 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      




HAAGS EN OV-NIEUWS, geplaatst zaterdag 30 december 2017 om 14:27 uur. 

NS gaat weer meebieden op regionale spoorconcessies

UTRECHT - NS zal in de toekomst weer meebieden op regionale spoorconcessies. Dit zegt president-directeur van NS, Roger van Boxtel, vandaag in een interview in De Volkskrant.



Ook in de toekomst wil NS een belangrijke bijdrage leveren in het bereikbaar houden van heel Nederland. Goede samenwerking met andere vervoersaanbieders en lokale en regionale overheden is daarbij essentieel.

In maart 2016 besloot NS zich met de strategie Spoorslags Beter 2016-2019 te richten op het hoofdrailnet en de HSL. Aanleiding voor deze strategie waren onder meer de afwikkeling van de parlementaire enquête Fyra en de onregelmatigheden bij de aanbesteding van het regionaal openbaar vervoer in Limburg. NS koos ervoor om zich volledig te richten op drie kernactiviteiten: betere treindiensten op het hoofdrailnet en HSL, zorgen voor stations en bijdragen aan een betere deur-tot-deur reis. In de strategie heeft NS aangegeven tot 2019 niet meer mee te bieden op regionale concessies.

Het regeerakkoord, dat in oktober van dit jaar is gepresenteerd, biedt NS de ruimte om mee te bieden op regionale concessies. Daarnaast blijkt uit de voorlopige cijfers over 2017 dat de prestaties aanzienlijk verbeterd zijn. Reizigers waren dit jaar vaker op tijd en de investering in nieuwe treinen zorgt ervoor dat reizigers veelal een zitplaats hebben. Dit terwijl de reizigersaantallen groeien. De verbeterde prestaties zijn ook terug te zien in de waardering van onze reizigers: 80% gaf NS dit jaar een 7 of hoger (2016: 77%). NS voldoet hiermee aan de gemaakte prestatieafspraken. Ook heeft NS grote stappen voorwaarts gemaakt op het terrein van risicobeheersing (goverance, risk and compliance), zoals onlangs ook bevestigd door de aandeelhouder (minister van Financiën) in een voortgangsbrief aan de Tweede Kamer.

NS wil ook in de toekomst een belangrijke bijdrage leveren in het bereikbaar houden van heel Nederland. Goede samenwerking met andere vervoersaanbieders en lokale en regionale overheden is daarbij essentieel. Zo kunnen we samen een bijdrage leveren aan het oplossen van urgente vraagstukken voor de bereikbaarheid en economische ontwikkeling in Nederland. Dat vraagt om creatieve mobiliteitsoplossingen en maatwerkoplossingen.

NS wil daar een belangrijke partner in zijn en blijven. Als hiervoor in de toekomst regionale (spoor)concessies voor op de markt komen, kan NS hier aan mee doen. Uiteraard zal NS niet aangeven of zij zich al dan niet in zal schrijven op een specifieke concessie.




HAAGS EN OV-NIEUWS VAN DINSDAG 16 JANUARI 2018

 - Omroep West: Sporen tramlijn 1 worden vanaf september aangepakt - 14 reacties

 - Automobiliste rijdt over het tramspoor op de Oude Haagweg - 5 reacties

 - Minder werkdruk en meer loon voor werknemers streekvervoer


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN MAANDAG 15 JANUARI 2018

 - Kinderdagkaart voor €1,50 en prijzen winnen voor de hele klas - 5 reacties

 - CNV: Provincie Utrecht moet meer doen aan veiligheid OV - 1 reactie



Gelezen: 352 keer.