Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 19-9-2018, 21:07 uur.

   
  t/m vrijdag 21 september is de kans aanzienlijk dat deze website incidenteel
een of meerdere dagen niet kan worden bijgewerkt
   
 

 
   





HAAGS EN OV-NIEUWS, geplaatst woensdag 20 december 2017 om 15:42 uur. 

Aantal gebruikers digitale diensten HTM groeit

DEN HAAG - Een groeiend aantal mensen maakt gebruik van de digitale diensten van het Haagse openbaar vervoerbedrijf HTM. Zo kopen steeds meer reizigers digitale kaartjes via de smartphone en stijgt het gebruik van gratis wifi op drukbezochte halten.



Ook krijgen meer mensen verloren voorwerpen terug via internet en communiceren met HTM via de nieuwe WhatsApp dienst. Hiermee speelt de stadsvervoerder in op de groeiende behoefte in de samenleving naar het gebruik van digitale diensten binnen het openbaar vervoer.

Sinds mei 2017 kunnen reizigers elke dag tot tien uur s avonds contact opnemen met HTM via WhatsApp op het nummer 0653 369 754. Inmiddels registreerde HTM in totaal 2.000 unieke WhatsApp contacten en groeit de belangstelling elke maand. Deze reizigers verkiezen een app boven een telefoongesprek via het nummer 0900-4864636. Een app is soms handiger in situaties waar niet gebeld kan worden of om informatie na te lezen.

Het aantal reizigers dat gratis wifi gebruikt op de veertig druk bezochte halten groeit elke maand. Sinds de start van de tweejarige proef in februari 2017 groeide het aantal unieke gebruikers van ruim 2.500 naar ruim 16.000. Het aantal keren dat verbinding werd gemaakt steeg van 3.600 keer in februari naar 54.700 keer in oktober 2017. Met de gratis wifi dienst veraangenaamt HTM de minuten wachttijd voor de reiziger.

Ook kopen steeds meer mensen een digitaal kaartje voor tram of bus via hun smartphone. HTM is het eerste OV-bedrijf in de Randstad dat deze mogelijkheid sinds maart 2017 aanbiedt. Sindsdien verkocht het bedrijf 40.000 digitale kaartjes via een speciale app, waarvan 11.500 kinderdagkaarten. Hiermee komt HTM onder meer tegemoet aan de vraag om groepen kinderen zonder OV-chipkaart makkelijk onder begeleiding te laten reizen, met verschillende digitale kaartjes op n smartphone.

Het percentage verloren voorwerpen dat reizigers weer terugbezorgd krijgt via de website www.htm.nl is gestegen naar 24 procent. Dit was vier procent vr introductie van de dienst in mei 2016. Als eerste openbaar vervoerbedrijf in Nederland introduceerde HTM een slimme combinatie van internet en logistiek. Reizigers waardeerden dit initiatief met de Blije Reizigersprijs 2016.

De praktijk van de digitale HTM diensten is te zien in dit filmpje.






HAAGS EN OV-NIEUWS VAN DINSDAG 18 SEPTEMBER 2018

 - Onderdoorgang Rijnstraat 8 krijgt opknapbeurt - 1 reactie


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN MAANDAG 17 SEPTEMBER 2018

 - AD: Nieuwe trams op oude stadslijnen peperduur - 19 reacties

 - Prinsjesdag: Kom op tijd en kom met openbaar vervoer - 1 reactie



Gelezen: 961 keer.







Er zijn op dit moment 9 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!