Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 19-9-2018, 21:07 uur.

   
  t/m vrijdag 21 september is de kans aanzienlijk dat deze website incidenteel
een of meerdere dagen niet kan worden bijgewerkt
   
 

 
   





HAAGS EN OV-NIEUWS, geplaatst vrijdag 15 december 2017 om 12:24 uur. 

Rover-Den Haag wil bus 25 naar Centraal Station

DEN HAAG - Rover afdeling Den Haag e.o. heeft bij het college van B. en W. en de gemeenteraad per brief een voorstel ingediend om Bus 25 HTM/Buzz te verlengen naar station Den Haag Centraal. Tevens zou deze buslijn opgewaardeerd moeten worden naar het kwaliteitsniveau van R-net.



Volgens Rover is een kwaliteitsslag nodig in het openbaar vervoer om de stad beter bereikbaar te maken. Niet alleen in het (Randstad)railverkeer maar ook in het busvervoer. De opwaardering en verlenging van buslijn 25 is noodzakelijk om ZuidWest beter te ontsluiten met snel en hoogwaardig openbaar vervoer zodat nog meer bewoners gebruik gaan maken van deze buslijn.

Rover-Den Haag adviseert bus 25 (HTM/Buzz) te verlengen naar station Den Haag Centraal en beter te verbinden met de Haagse binnenstad. Tegelijkertijd zou bus 25 opgewaardeerd moeten worden naar een hoogwaardige en snelle buslijn met meer capaciteit conform de kwaliteitscriteria van R-net:

> door middel van verlenging vanaf de Grote Markt via Lutherse Burgwal – Paviljoensgracht – Stille en Amsterdamse Veerkade – Schedeldoekshaven – naar busplatform Den Haag Centraal;

> het gebied van het verkeerscirculatieplan (VCP), Grote Markt - Lutherse Burgwal, open stellen voor het busverkeer van lijn 25. Uitgangspunt van Rover is dat dit VCP-gebied nooit afgesloten kan worden voor het OV. Het OV moet kunnen doordringen in de kern van de binnenstad;

> het busverkeer van lijn 25 te versnellen door het aanleggen van vrije banen op de Meppelweg, Almeloplein, Kempstraat (waarbij het overige gemotoriseerde verkeer te gast is), Hobbemaplein en Vreeswijkstraat (of een vrije busbaan door het Zuiderpark);

> elektrische, gelede bussen in te zetten zoals in Eindhoven en bij aanbesteding gebruik te maken van Europese subsidie voor het verduurzamen en innoveren van het OV zoals zero- emissie bussen.

Brief van Rover aan het college van B&W van Den Haag




HAAGS EN OV-NIEUWS VAN DINSDAG 18 SEPTEMBER 2018

 - Onderdoorgang Rijnstraat 8 krijgt opknapbeurt - 1 reactie


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN MAANDAG 17 SEPTEMBER 2018

 - AD: Nieuwe trams op oude stadslijnen peperduur - 19 reacties

 - Prinsjesdag: Kom op tijd en kom met openbaar vervoer - 1 reactie



Gelezen: 1368 keer.







Er zijn op dit moment 10 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!