Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 16-1-2018, 20:39 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      




HAAGS EN OV-NIEUWS, geplaatst vrijdag 15 december 2017 om 12:24 uur. 

Rover-Den Haag wil bus 25 naar Centraal Station

DEN HAAG - Rover afdeling Den Haag e.o. heeft bij het college van B. en W. en de gemeenteraad per brief een voorstel ingediend om Bus 25 HTM/Buzz te verlengen naar station Den Haag Centraal. Tevens zou deze buslijn opgewaardeerd moeten worden naar het kwaliteitsniveau van R-net.



Volgens Rover is een kwaliteitsslag nodig in het openbaar vervoer om de stad beter bereikbaar te maken. Niet alleen in het (Randstad)railverkeer maar ook in het busvervoer. De opwaardering en verlenging van buslijn 25 is noodzakelijk om ZuidWest beter te ontsluiten met snel en hoogwaardig openbaar vervoer zodat nog meer bewoners gebruik gaan maken van deze buslijn.

Rover-Den Haag adviseert bus 25 (HTM/Buzz) te verlengen naar station Den Haag Centraal en beter te verbinden met de Haagse binnenstad. Tegelijkertijd zou bus 25 opgewaardeerd moeten worden naar een hoogwaardige en snelle buslijn met meer capaciteit conform de kwaliteitscriteria van R-net:

> door middel van verlenging vanaf de Grote Markt via Lutherse Burgwal – Paviljoensgracht – Stille en Amsterdamse Veerkade – Schedeldoekshaven – naar busplatform Den Haag Centraal;

> het gebied van het verkeerscirculatieplan (VCP), Grote Markt - Lutherse Burgwal, open stellen voor het busverkeer van lijn 25. Uitgangspunt van Rover is dat dit VCP-gebied nooit afgesloten kan worden voor het OV. Het OV moet kunnen doordringen in de kern van de binnenstad;

> het busverkeer van lijn 25 te versnellen door het aanleggen van vrije banen op de Meppelweg, Almeloplein, Kempstraat (waarbij het overige gemotoriseerde verkeer te gast is), Hobbemaplein en Vreeswijkstraat (of een vrije busbaan door het Zuiderpark);

> elektrische, gelede bussen in te zetten zoals in Eindhoven en bij aanbesteding gebruik te maken van Europese subsidie voor het verduurzamen en innoveren van het OV zoals zero- emissie bussen.

Brief van Rover aan het college van B&W van Den Haag




HAAGS EN OV-NIEUWS VAN DINSDAG 16 JANUARI 2018

 - Omroep West: Sporen tramlijn 1 worden vanaf september aangepakt - 14 reacties

 - Automobiliste rijdt over het tramspoor op de Oude Haagweg - 5 reacties

 - Minder werkdruk en meer loon voor werknemers streekvervoer


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN MAANDAG 15 JANUARI 2018

 - Kinderdagkaart voor €1,50 en prijzen winnen voor de hele klas - 5 reacties

 - CNV: Provincie Utrecht moet meer doen aan veiligheid OV - 1 reactie



Gelezen: 718 keer.