Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 19-9-2018, 21:07 uur.

   
  t/m vrijdag 21 september is de kans aanzienlijk dat deze website incidenteel
een of meerdere dagen niet kan worden bijgewerkt
   
 

 
   





HAAGS EN OV-NIEUWS, geplaatst woensdag 13 december 2017 om 14:22 uur. 

Mondriaanjaar succesvol voor Den Haag

DEN HAAG - Het Mondriaan themajaar is voor Den Haag een groot succes geworden. De vele toeristen en dagjesmensen besteedden dit jaar 61,6 miljoen euro in de stad.



Dat heeft NBTC Holland Marketing becijferd. 295.000 mensen bezochten Den Haag speciaal voor Mondriaan. In heel Nederland waren dat er ongeveer 600.000 die in totaal ongeveer 107 miljoen euro hebben besteed. Wethouder Karsten Klein is verguld met de resultaten: ,,Het Mondriaanjaar heeft er mede voor gezorgd dat de stad internationaal nog beter op de kaart staat als aantrekkelijke stad en aantrekkelijke toeristische bestemming en het ook voor economisch succes heeft gezorgd. Dat gevoel hadden we al, het is mooi dat het nu ook in de jaarcijfers te zien is".

Het Mondriaan themajaar kleurde de stad een jaar lang rood, wit en blauw, honderden Haagse ondernemers speelden erop in en het leverde wereldwijde aandacht op in de media.
In de periode januari tot en met augustus 2017 steeg het aantal hotelovernachtingen met tien procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het aantal internationale gasten steeg met twintig procent.

Publicitaire waarde
Internationaal had het Mondriaanjaar een hoge publicitaire waarde voor de stad. De publiciteit werd onder meer gegenereerd door de rood-wit-blauwe aankleding van de stad, de tentoonstellingen in het Gemeentemuseum, een miljoen leerlingen die in de klas een les over Mondriaan en De Stijl volgden en meer dan 200 journalisten die speciaal voor het themajaar de stad bezochten. Dit leverde publicaties op in vrijwel alle grote kranten in de wereld, zoals The New York Times, Washington Post, Die Welt, Le Monde en Le Figaro.

‘Vermondrianisering` stad
Het themajaar kwam prominent terug in de aankleding van de stad. Meer dan 850 ondernemers speelden op de een of andere wijze in op het themajaar. Daarbij maakten ze onder meer gebruik van de speciale pakketten die werden verspreid voor de "vermondrianisering` van hun etalage. Bovendien werd een aantal markante locaties zoals het stadhuis en de Hofvijver, en bedrijfsgebouwen zoals die van Deloitte, Post NL en NN Group Nationale Nederlanden voorzien van de Mondriaan-look.

Themajaar kickstart
Voor wethouder Klein zijn de cijfers een bevestiging van het belang van het middel themajaar.
,,Themajaren werken verbindend. Ze kunnen fungeren als kickstart voor meerjarige campagnes om bepaalde onderwerpen nog beter op de kaart te zetten. En het leidt tot krachtige en vaak vernieuwende samenwerking tussen overheden, culturele en marketingpartners, organisaties en particulieren. Het Mondriaanjaar heeft laten zien dat inwoners en bedrijven een thema ook echt kunnen omarmen. Om al deze redenen organiseren we volgend jaar opnieuw een themajaar. Met ‘Feest aan zee` vieren we dat Scheveningen 200 jaar de badplaats is die Den Haag tot die fantastische stad aan zee maakt. We gaan ervan uit dat ook dit themajaar een succes wordt".




HAAGS EN OV-NIEUWS VAN DINSDAG 18 SEPTEMBER 2018

 - Onderdoorgang Rijnstraat 8 krijgt opknapbeurt - 1 reactie


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN MAANDAG 17 SEPTEMBER 2018

 - AD: Nieuwe trams op oude stadslijnen peperduur - 19 reacties

 - Prinsjesdag: Kom op tijd en kom met openbaar vervoer - 1 reactie



Gelezen: 884 keer.







Er zijn op dit moment 9 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!