Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 17-1-2018, 15:51 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      




HAAGS EN OV-NIEUWS, geplaatst woensdag 13 december 2017 om 14:21 uur. 

OV-reiziger actief geattendeerd op gemiste uitcheck

ROTTERDAM - Reizigers in het openbaar vervoer kunnen een alert ontvangen wanneer ze vergeten zijn uit te checken. Iedere reiziger met een persoonlijke, anonieme of zakelijke OV-chipkaart kan zich op uitcheckgemist.nl/melding aanmelden voor deze alert.



Wie vervolgens vergeet uit te checken, ontvangen per mail een melding van de gemiste uitcheck en kan het teveel betaalde bedrag direct terugvragen.

Vergeet een reiziger aan het eind van zijn OV-reis uit te checken, betaalt hij het instaptarief dat bij inchecken van zijn OV-chipkaart is afgeboekt. Om teveel betaald geld makkelijk terug te krijgen bestaat sinds 2015 de website uitcheckgemist.nl: in drie eenvoudige stappen kan de reiziger zijn teveel betaald geld terugkrijgen. Alle openbaar vervoerders zijn op deze service aangesloten.

Meer gemak reiziger
De RET is blij met deze extra service. “Een van de grootste irritaties bij reizigers in het openbaar vervoer is het geld terugvragen bij gemiste uitcheck. Daarom zijn we blij met deze extra service, waarbij we reizigers niet alleen attenderen op het feit dat ze zijn vergeten uit te checken, maar maken we het ook gemakkelijker om hun geld terug te krijgen”, aldus directeur Maurice Unck van de RET, namens de vervoersbedrijven.

Geld terug op de kaart
De Uitcheck Gemist Alert attendeert de reiziger op een gemiste uitcheck zodra op uitcheckgemist.nl het signaal binnen is van een volgend incheckmoment. De alert vraagt de reiziger vervolgens in te vullen bij welke halte of op welk station hij is uitgestapt. Daarop wordt berekend wat deze rit daadwerkelijk heeft gekost. Het teveel betaalde bedrag zet de reiziger vervolgens bij een ophaalautomaat weer terug op zijn kaart.

Translink, het bedrijf achter de OV-chipkaart: “We maken het terugvragen nu nog laagdrempeliger. Het is geld van de reiziger, dat terug moet naar de reiziger”, aldus directeur Arco Groothedde.




HAAGS EN OV-NIEUWS VAN WOENSDAG 17 JANUARI 2018

 - Startstation E-lijn genomineerd voor Nieuwe Berlagevlag 2017

 - 50PLUS: Geef prioriteit aan betaalbaarheid OV

 - Staatssecretaris bekijkt mogelijkheden OV rond oudejaarsavond


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN DINSDAG 16 JANUARI 2018

 - Omroep West: Sporen tramlijn 1 worden vanaf september aangepakt - 14 reacties

 - Automobiliste rijdt over het tramspoor op de Oude Haagweg - 5 reacties

 - Minder werkdruk en meer loon voor werknemers streekvervoer



Gelezen: 403 keer.