Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 19-9-2018, 21:07 uur.

   
  t/m vrijdag 21 september is de kans aanzienlijk dat deze website incidenteel
een of meerdere dagen niet kan worden bijgewerkt
   
 

 
   





HAAGS EN OV-NIEUWS, geplaatst woensdag 13 december 2017 om 14:21 uur. 

OV-reiziger actief geattendeerd op gemiste uitcheck

ROTTERDAM - Reizigers in het openbaar vervoer kunnen een alert ontvangen wanneer ze vergeten zijn uit te checken. Iedere reiziger met een persoonlijke, anonieme of zakelijke OV-chipkaart kan zich op uitcheckgemist.nl/melding aanmelden voor deze alert.



Wie vervolgens vergeet uit te checken, ontvangen per mail een melding van de gemiste uitcheck en kan het teveel betaalde bedrag direct terugvragen.

Vergeet een reiziger aan het eind van zijn OV-reis uit te checken, betaalt hij het instaptarief dat bij inchecken van zijn OV-chipkaart is afgeboekt. Om teveel betaald geld makkelijk terug te krijgen bestaat sinds 2015 de website uitcheckgemist.nl: in drie eenvoudige stappen kan de reiziger zijn teveel betaald geld terugkrijgen. Alle openbaar vervoerders zijn op deze service aangesloten.

Meer gemak reiziger
De RET is blij met deze extra service. “Een van de grootste irritaties bij reizigers in het openbaar vervoer is het geld terugvragen bij gemiste uitcheck. Daarom zijn we blij met deze extra service, waarbij we reizigers niet alleen attenderen op het feit dat ze zijn vergeten uit te checken, maar maken we het ook gemakkelijker om hun geld terug te krijgen”, aldus directeur Maurice Unck van de RET, namens de vervoersbedrijven.

Geld terug op de kaart
De Uitcheck Gemist Alert attendeert de reiziger op een gemiste uitcheck zodra op uitcheckgemist.nl het signaal binnen is van een volgend incheckmoment. De alert vraagt de reiziger vervolgens in te vullen bij welke halte of op welk station hij is uitgestapt. Daarop wordt berekend wat deze rit daadwerkelijk heeft gekost. Het teveel betaalde bedrag zet de reiziger vervolgens bij een ophaalautomaat weer terug op zijn kaart.

Translink, het bedrijf achter de OV-chipkaart: “We maken het terugvragen nu nog laagdrempeliger. Het is geld van de reiziger, dat terug moet naar de reiziger”, aldus directeur Arco Groothedde.




HAAGS EN OV-NIEUWS VAN DINSDAG 18 SEPTEMBER 2018

 - Onderdoorgang Rijnstraat 8 krijgt opknapbeurt - 1 reactie


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN MAANDAG 17 SEPTEMBER 2018

 - AD: Nieuwe trams op oude stadslijnen peperduur - 19 reacties

 - Prinsjesdag: Kom op tijd en kom met openbaar vervoer - 1 reactie



Gelezen: 1082 keer.







Er zijn op dit moment 12 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!