Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 19-9-2018, 21:07 uur.

   
  t/m vrijdag 21 september is de kans aanzienlijk dat deze website incidenteel
een of meerdere dagen niet kan worden bijgewerkt
   
 

 
   





HAAGS EN OV-NIEUWS, geplaatst vrijdag 1 december 2017 om 12:47 uur. 

Groep de Mos: Met "Haagse Knaak" lokale economie stimuleren

DEN HAAG - Er zijn in het verleden al diverse initiatieven ontplooid om te komen tot een lokale Haagse munt. Groep de Mos wil dat de gemeente die initiatieven eindelijk gaat bundelen en komt tot één sterke lokale munt: ‘De Haagse Knaak’.



‘Het ‘Bristol Pound’ in Engeland laat al jaren het goede voorbeeld zien als het gaat om het gebruik van een lokale munt, waarbij consumenten en bedrijven lokaal zaken doen, teneinde de geldstromen binnen de eigen regio te houden’, aldus Groep de Mos lijsttrekker Richard de Mos, die stelt dat een lokale munt een enorme boost kan zijn voor de economie. Het initiatief uit Bristol vindt ook al navolging in andere Nederlandse steden. Zo kent men de Eindhovense stuiver, het Tilburgertje, de Rotterdamse Dam en het Amsterdamse Makkie. De Mos: ‘Met je Haagse Knaak je lunch of boodschappen betalen of ermee afrekenen bij de kapper, in het café of bij je aankopen op de markt. Met deze ‘helpt elkaar, koopt Haagsche waar’gedachte pompen we meer geld rond in de Haagse economie’.

De Mos zijn roep om het doorpakken met de introductie van een lokale munt, krijgt bijval van oud-wethouder Constant Martini.

“Sinds 1 oktober jongstleden zijn wij gestart met de introductie van de Hofpas. Daarvoor hebben we inmiddels 400 middenstanders bereid gevonden aan de pashouders van de Hofpas korting te geven. Op dit moment hebben we al meer dan 50.000 Hofpassen in de stad. Dat zijn de leden van De Volharing (26.000), Florence (20.000) en 5.000 zelfmelders en rechtstreekse Hofpashouders. Met de verwezenlijking van één lokale munt kunnen we zorgen dat Haags geld in de eigen wijken blijft en stimuleren we het MKB als ruggengraat van de wijkeconomie”, stelt Martini.

Leegstand en verloedering 
Groep de Mos constateert dat ook in Den Haag veel winkelgebieden het enorm moeilijk hebben, hetgeen leidt tot leegstand en verloedering. De introductie van de Haagse Knaak zou een steuntje in de rug kunnen zijn voor consumenten om juist het geld weer in die wat vergeten winkelgebieden uit te geven.

De Mos: “De gemeente heeft de mond vol over wijkeconomie en revitalisering van het winkelbestand. Maar er wordt weinig daadkracht getoond. Als we nou eens het lef hebben om alle initiatieven te bundelen en te komen tot één sterke Haagse munt, dan helpen wij de Haagse economie – met onder andere ons eigen winkelbestand – écht vooruit.

Groep de Mos zal de introductie van de Haagse Knaak opnemen in haar verkiezingsprogramma.




HAAGS EN OV-NIEUWS VAN DINSDAG 18 SEPTEMBER 2018

 - Onderdoorgang Rijnstraat 8 krijgt opknapbeurt - 1 reactie


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN MAANDAG 17 SEPTEMBER 2018

 - AD: Nieuwe trams op oude stadslijnen peperduur - 19 reacties

 - Prinsjesdag: Kom op tijd en kom met openbaar vervoer - 1 reactie



Gelezen: 1258 keer.







Er zijn op dit moment 9 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!