Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 21-4-2018, 21:17 uur.

   
  deze pagina toont het toekomstige uiterlijk van HTMfoto/HonderdprocentHaags    
 

 
   





HAAGS EN OV-NIEUWS, geplaatst donderdag 9 november 2017 om 17:32 uur. 

Heijmans en Siemens gaan Haagse Koningstunnel renoveren

DEN HAAG - Het consortium Heijmans-Siemens heeft van de gemeente Den Haag de definitieve gunning ontvangen om de Koningstunnel in het Haagse centrum te renoveren en daarna zeven jaar te onderhouden. De tunnel zal bovendien worden aangepast aan de nieuwste eisen van de Tunnelwet.



“Een prachtig project in de Residentie”, aldus Bart Smolders, directeur Mobility van Siemens Nederland. “Samen met onze partner Heijmans zullen wij onze internationale expertise inzetten om de tunnel up to date te maken.”

“Ook voor Heijmans is dit een mooie opdracht”, zegt Armand Knoop operationeel directeur Infra bij Heijmans. “Met Siemens hebben wij eerder succesvol samengewerkt. Het bekend zijn met elkaars expertise is een voordeel bij de renovatie van de Koningstunnel.”

Belangrijke schakel
De Koningstunnel dateert uit het jaar 2000 en is een belangrijke schakel in de route voor het autoverkeer rond de binnenstad van Den Haag. De tunnel ligt direct naast station Den Haag Centraal en is onderdeel van de Centrumring en de parkeerroute. De tunnel heeft een lengte van 700 meter, waarvan ruim 500 meter overdekt. Doordat de tunnel ook een afslag heeft om uit te voegen, worden zowel het ventilatie- als beveiligsystemen voor calamiteiten daarop aangepast.

Aanpassingen
Alle tunnels in Nederland zijn of moeten nog worden aangepast aan de nieuwe eisen van de Wet Aanvullende Regels Veiligheid Wegtunnels (Tunnelwet); zo ook de Koningstunnel. De bestaande installaties in de tunnel worden compleet vernieuwd en uitgebreid. In totaal gaat het om meer dan veertig verschillende installaties, waaronder verlichting, ventilatie, verkeersdetectie, camera’s, noodtelefoons en vuilwaterpompen.

Siemens zal zorg dragen voor de ontwerp- en testfase. Heijmans voert alle werkzaamheden aan de technische installaties uit en neemt daarin ook civiele aanpassingen aan het dienstgebouw en uitvoering van brandwerende voorzieningen mee.

Omgeving
Tijdens de renovatie van de Koningstunnel tussen maart en november 2019 wordt zoveel als mogelijk rekening gehouden met de belangen van omwonenden en bedrijven als het gaat om de bereikbaarheid en de doorstroming in Den Haag. Zo heeft het consortium Siemens-Heijmans de opgave om de duur van de afsluiting van de tunnel zoveel mogelijk te verkorten ten opzichte van de acht maanden waarbinnen de werkzaamheden uitgevoerd moeten worden.




HAAGS EN OV-NIEUWS VAN ZATERDAG 21 APRIL 2018

 - NS presenteert 600 vandalen de rekening - 2 reacties

 - De Lijn en Brussels Airport starten proefproject met zelfrijdende bus - 2 reacties


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN VRIJDAG 20 APRIL 2018

 - HTM introduceert "service-op-maatje"

 - Gemeente Rijswijk wil gesprek met MRDH over buslijnen - 3 reacties



Gelezen: 863 keer.







Er zijn op dit moment 13 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!