Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 16-8-2018, 20:28 uur.

   
  deze pagina toont het toekomstige uiterlijk van HTMfoto/HonderdprocentHaags    
 

 
   




Sloop PCC`s 1130, 1132 en 1133, remiseterrein `s-Gravenmade, ca. 1983
foto uit de collectie van Dick Gilijamse






Paul | 10-6-2018
Beste Hans Klomp ik heb zeer zeker de mail van Rinus goed gelezen.
Maar dit blijkt nog geen rechtvaardiging om zo met gemeenschapsgeld om te gaan.
Het is ook uw geld!!!!

Rene W | 9-6-2018
Door HTM opgeknapt:
1145, 1155, 1156, 1157, 1176, 1177 en 1189 (naar sloop met aanr. schade).

Rinus | 9-6-2018
Vraag voor de kenners hier, waren die 30 in 1983 afgevoerde 1100`en nu hoofdzakelijk in Tilburg gereviseerde wagens?

Om e.e.a. nog in perspectief te plaatsen, een paar jaar later begon voor de resterende 70 1100`en weer `groot mechanisch onderhoud`, met o.a. het vervangen van de ramen aan de blinde zijde, vervangen van slecht plaatwerk en een volledige schilderbeurt.


Rene W | 9-6-2018
Waaruit blijkt dat Regio Citadis 4066 definitief afgevoerd is / wordt?

Rene W | 9-6-2018
Hieronder de gegevens van de 1130-1133 uit 1983

Tram Laatste dag Transport Sloop
1130 11-06-1983 04-08-1983 08-08-1983
1131 11-06-1983 27-07-1983 28-07-1983
1132 11-06-1983 05-08-1983 09-08-1983
1133 ..-06-1983 05-08-1983 08-08-1983

Peter | 9-6-2018
De foto is van 7 augustus 1983. De 1131 en 1133 waren op 15 juni buiten dienst gesteld, de 1130 en 1132 volgden een dag later. De 30 1100-en werden gesloopt omdat het ministerie geen vergunning gaf voor het slopen van de 2100-en. Dat was de bedoeling. Over weggegooid gemeenschapsgeld gesproken: wat te denken van de afvoer van de Citadessen 4015 en 4066?

Raoul | 9-6-2018
Het volledig reviseren van 100 stuks 1100en ipv 70 en de 30 ook gereviseerde eksemplaren in 1983 afvoeren naar de sloop is niet echt zuinig omgaan met gemeenschapsgeld, dat lag niet aan de htm alleen, maar ook aan t ministerie van v en w, der werd toen gewoon (nog) makkelijker over (t uitgeven van gemeenschaps)geld gedacht als tegenwoordig, maar die diskussie gaat ik niet meer aan

Hans Klomp | 8-6-2018
Beste Paul. lees nu toch eerst eens goed de eerste alinea van Rinus. Dan zie je dat er juist zeer zuinig werd omgegaan met gemeenschapsgeld door bestaande trucks te hergebruiken bij de GTL`s

Paul | 8-6-2018
omdat het groepje pcc 1130-1133 geen nieuwe mobilofoons
heeft gekregen zijn deze maar gemakshalve gesloopt.
schandalig hoe er met gemeenschapsgeld wordt omgegaan

Rinus | 8-6-2018
Bij die eerste dertig wagens die weg gingen om trucks vrij te maken voor de vervolgbestelling van de GTL8 (het grote doorschuifverhaal), zaten mindere exemplaren bij. De grote revisie was niet altijd even grondig gedaan, zo bleek.

Dat wil niet zeggen dat ze urgent uit dienst hadden moeten gaan, verre van dat. Blijft een complex verhaal, met vele aspecten, waar we het op deze site al vaker over hebben gehad.

Anno 2018, alles overziende, denk ik dat men nooit die koppelwagens had moeten bestellen [niets nieuws, wisten we in 1980 al], maar de semi-metro plannen had moeten uitvoeren, met die geplande brede stellen en viaducten en tunnels.

Als je trouwens de oude semi-metro plannen naast de huidige nota Schaalsprong legt... Of a) iemand heeft een oud kaartje uit de kast getrokken, of b) men heeft na 50 jaar het wiel opnieuw uitgevonden, of c) de problematiek blijkt 50 jaar later nog altijd hetzelfde. Concreet: ziet er niet goed uit voor de straatspoortrajecten van de lijnen 6 en 12.
Als men consequent is en Schaalsprong met de "metro" verbinding Scheveningen - Binckhorst serieus neemt, komt er helemaal geen smaller "stadtrammetje", maar wordt er 2,65 breed "semi-metro" materieel besteld, wat in feite de Regiocitadis en de Avenio ook is.

Allemaal overpeinzingen naar aanleiding van de op het veld van eer gesneuvelde PCC`s. Met dank aan de uitvaartonderneming Netten ging de tramziel rechtstreeks naar de tramhemel, en het schroot verwerkt in andere produkten.

Ad | 8-6-2018
Volgens de HTC site zijn deze wagens in augustus 1983 gesloopt. Het groepje 1130-1133 was in juni buiten dienst gegaan. Als ik het me goed herinner hadden ze de pech dat ze de nieuwe mobilofoons nog niet hadden gekregen.

Jan de Swart | 7-6-2018
Een trieste foto


Barneveld 07 - 06 - 2018

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    5804


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 11 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!