Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 16-8-2018, 20:28 uur.

   
  deze pagina toont het toekomstige uiterlijk van HTMfoto/HonderdprocentHaags    
 

 
   




Werk aan de weg en tramspoor Weimarstraat bij de Beeklaan in 1952
foto van Friezer-Stokvis uit de collectie van Joop van Bleyie






Anton Zonneveld | 14-6-2018
@ Kees van Grieken: bedankt voor het mooie verhaal.

kees van Grieken | 10-6-2018
Anton Zonneveld. Ik heb zelf de asfaltering van de Weimarstraat meegemaakt volgens mijn was het in 1954, want de watersnood was geweest.Dit was een hulpspoor. want je kan zie aan de overkant het beton waar het spoor van de tram ligt nog zien. Eerst werd het stuk tussen de Beeklaan en Valkenboslaan geasfalteerd en daarna he stuk naar de Valkenboskade. Ik heb bij Tussen de Valkenboskade en de Hendrik van Deventerstraat nog een anekdote. Ik stond te kijken naar de lassers van de HTM die voor die tijd iets arparts was eleketrisch lassen en zij gooide laatste stukje van de laselektrode weg en ik pakte het op en zij vroegen aan mij of ik geen brandwond aan mijn hand had, achteraf wel. Maar ik heb er niets aan over gehouden. Er stond toen borden bij het lassen niet in de vlam kijken. ik zat toen in de vijfde klas dus dat was 1955.

Anton Zonneveld | 6-6-2018
Ik was nog geen maand geleden geboren toen deze foto werd gemaakt en ik woonde enkele straten verder bij de Valkenboslaan. Een voor mij toen een bekende winkelstraat, vooral rond Sinterklaas heel gezellig. Met de opheffing van tramlijn 2 en 5 is het met de levendige drukte nooit meer goed gekomen, net zoals toen der tijd het opheffen van tramlijn 10 door de Boekhorststraat. Wat mij op deze foto niet bekend voor komt is dat de rails blijkbaar voor mijn geboorte dicht bij de stoeprand lag. Kan iemand mij hier over iets over vertellen? Was dit een tijdelijk spoor?

JWB - Veenendaal | 5-6-2018
Heerlijk zo`n 1 PK hulpje bij het werk.

Toon Steenmeijer | 5-6-2018
De man in de weer met de trottoirband schuift hem op een rijplaat die gebruikt wordt als slee, zodat het paard dat zware ding dan verder kan verplaatsen. Dit maakt pijnlijk duidelijk waarom die man een zwaar beroep heeft.

Jan de Swart | 5-6-2018
Blijkbaar is het een koude dag, want de toeschouwers staan naar goed vaderlands gebruik; met hun handen in hun zakken; te kijken hoe een ander; met een zware stoeprand; aan het ploeteren is.

Barneveld 05 - 06 - 2018

markus | 5-6-2018
De kerk met de twee torens aan het Regetesseplein staat daar nog. Rond 1973/74 is die kerk gesloopt.

Voogd | 5-6-2018
Hoop dat de bukkende heer niet tot zijn 67ste door hoefde te werken.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    5757


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 12 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!