Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 18-6-2018, 20:47 uur.

   
  deze pagina toont het toekomstige uiterlijk van HTMfoto/HonderdprocentHaags    
 

 
   




DAF SB200 297, lijn 25 op het huidige Lage Zand in de jaren 80
foto uit de collectie van Nick Roestenburg






Betweter | 11-3-2018
Zwarte Madonna staat rechts van de fotograaf. Fotograaf staat met z’n rug min of meer naar het Prins Bernhardviaduct.

Raoul | 11-3-2018
Ik had tot voor kort ook nog nooit van t lage zand gehoord, ff gegoogeld op Google maps en zo blijkt t stukkie straat (tegenwoordig) te heten tussen waar vroeger de zwarte Madonna stond en t ministerie van justitie

Martin van Riel | 11-3-2018
@ Haagse_Meester
Dat is helemaal juist en de foto dateert van na 1 oktober 1983 toen werd dit trace voor bussen en trams in gebruik genomen.

Haagse_Meester | 11-3-2018
Ah, dat betekent dat de panden op de achtergrond aan de Muzenstraat danwel Fluwelen Burgwal staan Het Stadhuis/IJspaleis staat dan links buiten beeld, ga je naar rechts dan kom je op het CS uit (langs de Zwarte Madonna). Achter de fotograaf de Schedeldoekshaven.

Martin van Riel | 11-3-2018
Hier rijden nu alleen nog maar trams van de Amunnutiehaven richting Kalvermarkt en gaan daarbij onder de resident door.
Links naast de bus het voormalige ministerie wat vorige jaar deels is gesloopt en deels is gestript en omgetoverd tot luxe appartementen. Als je van het CS naar het spui loopt dan kruis je dit punt.

erven sleeboom | 11-3-2018
Het huidige Lage Zand?
Sorry als dit dom klinkt (ben ik wel gewend), maar... waar zijn we?

Remco | 11-3-2018
@Jan:
 quote:
KPN nog een goed en florerend Staatbedrijf der PTT
. Nou... mijn herinnering is een andere. Wat duurde het toen lang voordat je telefoonaansluiting werd opgeleverd, wat kostte dat veel en wat een gedoe was het als je iets bijzonders moest regelen! Ik heb toen zo veel gemopper gehoord op de monopolist PTT en de opluchting was groot toen er eindelijk concurrentie kwam. In tegenstelling tot de marktwerking in de zorg hebben we bij telefonie veel te danken aan de privatisering. Toegegeven, voor de medewerkers is het er niet beter op geworden, maar voor de klanten echt wel!

Jan de Swart | 10-3-2018
Mooie foto van een CSA 1 en een auto van PTT Telecom.
Echt een foto uit de tijd dat Post NL en KPN nog een goed en florerend Staatbedrijf der PTT waren en de HTM nog een gemeentelijk vervoersbedrijf was.


Barneveld 10 - 03 -2018


Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    2624


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 8 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!