Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 18-6-2018, 20:47 uur.

   
  deze pagina toont het toekomstige uiterlijk van HTMfoto/HonderdprocentHaags    
 

 
   




Aanrijding mw. 58 ri. Delft met vrachtwagen bij de Hoornbrug, 1940-1942
foto uit de collectie van Ton van der Smaal


Weet iemand de exacte datum?





pduvekot | 4-3-2018
En over een paar jaar is de situatie er weer veranderd: de Hoornbrug wordt zo`n 1.40m opgehoogd en dan niet meer beweegbaar.

Broeksloot | 4-3-2018
Kijk op de plattegrond, aanwezig op deze site. De fotograaf staat met zijn rug naar de Vliet, kijken naar het woord HAAGWEG.
https://www.htmfoto.net/algemeen/tonen2.php?pagina=1358805642

c. campagne | 4-3-2018
De 58 is vanaf de Haagweg gekomen en is het wissel naar de tijdelijke Hoornbrug net gepasseerd en zou via de Huis te Hoornkade en de Schutbrug naar Delft rijden. De sporen op de voorgrond gaan naar de Huis te Hoornkade. Op de Huis te Hoornkade lag in de richting van Delft dubbelspoor tot het bruggetje thv. Thierenskade. Het wissel op de voorgrond is het begin van het dubbelspoorgedeelte.
Doetinchem, 4-3-2018.

htmpcc | 4-3-2018
De lading in dit geval bestond zeker niet uit steenkool!

www.flickr.com/photos/htmpcc/39896935524/

Hendrik Prinsen | 4-3-2018
Dit is op zeker bij de Hoornbrug, Het huis met het torentje is "Villa Martha". De tram staat nog voor de brug. De kolenwagen wilde rechtsaf de "huis ter hoornkade" op, maar had de tram over het hoofd gezien.

Bert de Lange | 3-3-2018
De huidige Hoornbrug is in 1947 in gebruik genomen.
Maar mijn vorige reactie was fout. De foto lijkt vanaf de oude Hoornbrug genomen te zijn. Naar links het spoor over de Huis ter Hoornkade naar de Schutbrug. Zie de plattegrond van Bert Kempff; https://htmfoto.net/algemeen/tonen2.php?pagina=1358805642.

Haagse_Meester | 3-3-2018
Dit is zeker de Delftse zijde v/d toenmalige Hoornbrug. Die lage brug was enkelspoor en er lag een 2e lage brug vlakbij de remise `s Gravenmade, de zgn Schutbrug. Het complex was uitgebreid beveiligd ivm de lange stukken enkelspoor en de seinlampen op de foto maken daar, zoals reeds opgemerkt door Bert de Lange, deel van uit. Bij de genoemde aanleg v/d huidige brug is het huis met torentje gesloopt.

Bert de Lange | 3-3-2018
Is dit niet aan de Delftse kant van de vorige, lage, Hoornbrug? De andere kant van de brug toont vergelijkbare elementen, zoals seinen op foto: https://www.htmfoto.net/algemeen/tonen2.php?pagina=1472409258.
De huidige hoornbrug dateert volgens mij uit eind 50-er of begin 60-er jaren (voor de begrafenis van koningin Wilhelmina), maar ik heb het zo snel niet terug kunnen vinden.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    4084


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 8 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!