Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt regelmatig bijgewerkt. Laatste update: 10-12-2018, 11:56 uur.

   
       
 

 
   




De Delftse tram (mw. 65 met 750-er) op de Haagweg in Rijswijk
ansichtkaart uit de collectie van Joop van Bleyie






Ruud Poortier | 5-3-2018
@Erven
Nee hoor, al ras-Hagenezen spraken we ook over de gele (en de blauwe) tram. Inderdaad alleen voor Leiden, waarschijnlijk als onderscheid met de blauwe. De tram naar Delft werd niet de gele genoemd, wel `de Delftse tram` etc.. In mijn herinnering dus.

erven sleeboom | 5-3-2018
 quote:
Raoul | 5-3-2018 alleen de htm buitenlijn naar Leiden de gele tram genoemd
En dan nog alleen in Leiden zelf.

Raoul | 5-3-2018
Bedankt Erven, bijnamen zijn idd niet officieel en met strakke grenzen en idd ook nog een verschil tussen wie het zegt, ik bedoelde meer wat was het meest gangbare en dan werd in dit geval dus alleen de htm buitenlijn naar Leiden de gele tram genoemd en niet die naar Delft en Voorburg en de korte dienst van de Leidse lijn tot Wassenaar

erven sleeboom | 5-3-2018
Ja, maar omdat bijnamen nooit "officieel" zijn was de grens niet zo strak te trekken. "Daar komt de gele tram" - als alle trams geel zijn is zo`n bijnaam niet nodig.
Er is ook verschil tussen bijnamen "in de volksmond", bij het personeel en bij de tramliefhebbers.

Raoul | 5-3-2018
Dus de gele tram was geen bijnaam voor alle htm buitenlijnen maar alleen voor die naar leiden dus?

Kees van Grieken | 2-3-2018
De gele reed via Wassenaar naar Leiden.
Dit is de Delftse tram en die naar Voorburg heette de Voorburger en je had de Wassenaarder. Want de gele tram was het verschil als je naar Leiden ging of terug kwam. je ging met de blauwe of gele naar Den Haag of Leiden.

Jan de Swart | 1-3-2018
De 65 kreeg in het begin van de jaren 50 dubbellucht, maar heeft verder nooit een grote of kleine bakrevisie gehad en is in 1962 gesloopt.

Barneveld 01 - 03 - 2018.

Jan de Swart | 1-3-2018
@Simon; de serie 101 - 120; salonrijtuigen kwamen vanaf 1923 in dienst.

Fred(je) | 1-3-2018
simon;links in blauwe colom "tram"aanklikken en dan "buitenlijners"
succes en veel leesplezier

Simon | 1-3-2018
Wie kan mij vertellen wanneer de salonaanhangrijtuigen in dienst kwamen.

c. campagne | 1-3-2018
De foto is gemaakt in de zomer van 1950. Op de achtergrond is de 754 te zien (dubbellucht Westinghouse-remsysteem). Deze kwam in het voorjaar van 1950 terug op `s Gravenmade, voor deze remise de eerste omgebouwde aanhangwagen. In de eerste maanden achter de 51, de eerste op Westinghouse omgebouwde motorwagen op `s Gravenmade.
Van de 750-er achter de 65 is het nummer niet te lezen (wel deelserie 751-765).
Doetinchem, 1-3-2018.

Ruud Poortier | 28-2-2018
Een foto vol nostalgie voor de oude Rijswijker: links met het torentje Kuys-Witsenburg, rechtsvoor hotel Leeuwendaal, beide gesneuveld door de sloopwoede van burgemeester Bogaardt en vervangen door fantasieloze flatgebouwen. Deze gelegenheden waren centra voor horeca, cultuur en recreatie in het toenmalige dorp.
Ook de benzinepomp rechts is er niet meer, maar de bijbehorende garage Korteland nog wel! Gelukkig verandert niet alles...

Jan de Swart | 28-2-2018
Prachtige foto van de nog met enkellucht uitgeruste 65 met een 750er op de Haagweg bij de Geestbrugweg in Rijswijk.
De foto moet dus in het eind van de jaren veertig zijn gemaakt.

Barneveld 28 - 02 - 2018

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    7668


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 9 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!