Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 19-1-2018, 20:42 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



Buitenlijner 73 naar Wassenaar aan beginpunt Hollands Spoor in 1939
foto uit de collectie van Joop Bleyie






Museummedewerker | 22-12-2017
Filmpje is snel gevonden. Daarop staat een versierde Buitenlijner 68. Het is dus niet hetzelfde tramstel als bij dat huwelijk in 1940.

c. campagne | 22-12-2017
Er bestaat een filmpje, volgens mij met de titel "Huwelijk per tram 1940", met mooie beelden van een rit van Den Haag naar Wassenaar. Heb ik jaren geleden een keer op internet gevonden. Zou dezelfde gebeurtenis kunnen zijn.
Doetinchem, 22-12-2017.

Ad | 21-12-2017
Qua vormgeving zeker, dat kan je nog aan de trappen naar het grote perron zien. Haarlem heeft voor een deel dezelfde opzet, ook met drie gebouw delen op het grote perron met daartussen trappen.

In mijn herinnering wer de tweede tunnel als uitgang gebruikt, en de hal [met loketten] als ingang. Ik weet niet of die circulatie al voor de oorlog werd gebruikt.

Voor mijn vader -die bepaakde, wat gemakzuchtige gewoontes had en ook de zitplaatskans calculeerde- leidde dat er toe dat we heen meestel met de 10 vanaf Frankenslag, uitstap vrijwel voor de stationshal en terug met de 11 [die meestal onder de kap klaarstond) naar de Statenlaan

erven sleeboom | 21-12-2017
 quote:
HTMPCC | 20-12-2017 @ Hr.Sleeboom: zie https://www.flickr.com/photos/htmpcc/24304072947/in/album-72157691223403535/
Ja, zo is het beter te zien, dank je wel.
 quote:
Hans (Zoef) | 20-12-2017 Hier was de uitgang voor reizigers uit het station. Zo kon men gelijk op lijn 11 stappen die links onder de kap zijn vertrekpunt had.
Die (tweede) tunnel met uitgang onder de kap bij lijn 11 ken ik maar al te goed, maar was die er voor de oorlog al?

Hans (Zoef) | 20-12-2017
Tegenwoordig ligt daar de tunnel naar de Waldorpstraat, ten tijde van de foto was deze er nog niet. Hier was de uitgang voor reizigers uit het station. Zo kon men gelijk op lijn 11 stappen die links onder de kap zijn vertrekpunt had.

Ad | 20-12-2017
Ik zie een beugel achter de 750-er, een 10 of een 12 over het `vierde` spoor?

Tramstel staat wel precies op de juiste plek om reizigers die uit de tunnel komen een snelle instap te geven

HTMPCC | 20-12-2017
@ Hr.Sleeboom: zie
https://www.flickr.com/photos/htmpcc/24304072947/in/album-72157691223403535/

erven sleeboom | 20-12-2017
Kijk `s op welk van de vier sporen het tramstel staat: op het derde spoor, gerekend vanaf het stationsgebouw. Dus tegen de normale rijrichting in. Dan moet de 73 zijn omgelopen en heeft de 750`er langdurig de loop van de lijnen 10 en 12 richting Parallelweg in de weg gestaan.
Mooi plaatje van een bijzondere situatie.
Wat deed die tram daar überhaupt?
 quote:
HTMPCC | 19-12-2017 Eerste verduisteringsarmaturen door GEB aangebracht zijn zichtbaar.
Waren die lampjes niet altijd al zo? Ik bedoel: waaraan herken je verduisteringsarmaturen?

ad | 19-12-2017
en rechts een paar nog glimmende asbakken

erven sleeboom | 19-12-2017
Een speciale rit naar Wassenaar. Een afgehuurde tram voor een gezelschap? Geen forensentram, want die bestaat nog niet in 1939. De passagiers staan keurig in een lange rij. Niemand probeert in de aanhanger te stappen.
Links een moderne vuilnisauto (aswagen).

pduvekot | 19-12-2017
Mooie echte nieuwe asbakken dtaan er op de stoep

Jan de Swart | 19-12-2017
De bijwagens van de serie 750 - 780 hebben volgens mij tot 1951 dienst gedaan op de buitenlijnen

Jan de Swart | 19-12-2017
Ik moet HTMPCC gelijk geven; want na WO2 zijn de fraaie motorwagens omgebouwd en uitgerust met dubbellucht en is de voorruit recht gezet.

Barneveld 19 - 22 - 2017

HTMPCC | 19-12-2017
Maak van datum maar sept `39.
Eerste verduisteringsarmaturen door GEB aangebracht zijn zichtbaar.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    7962


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>