Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 12-12-2017, 20:37 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



PCC 1196 van lijn 16 richting Moerwijk op het Rijswijkseplein
foto van Jos Niehorster uit de collectie van Leo van der Putten


Leo van der Putten is medewerker vanRotterdams Openbaar Vervoer Museum - digitaal





Raoul | 20-7-2017
De 1196 heeft de schuin naar voren/schuin naar boven stekende punt op de kontaktdoos van zijn koppeling niet meer, die werden volgens mijn eind 1973 begin 1974 bij alle pcc s die toen in dienst waren verwijderd, op de 1001-1024 natuurlijk na die geen koppelingen hadden, de 2100en die vanaf voorjaar 1974 geleverd werden hadden deze punten af fabriek al niet meer, het toen nieuwe htm logo werd in maart/april 1974 ingevoerd, en voorzover dat te zien is rechts van de 1196 zijn de bomen op de achtergrond kaal, dus waarsch is dit de winter van 1973/74

Markus | 17-7-2017
Nadat de 1000 in 1981 van lijn 16 verdwenen omdat ze naar de sloper gingen, kwamen er lage 1100en op lijn 16 rijden. Dat is wat ik me nog kan herinneren.

Voogd | 17-7-2017
Wij noemden zo`n Amerikaanse slee een pooierbak. Sorry

Henk Boshuyzen | 17-7-2017
Ik heb het nog even nagezocht.per 10 augustus 1970 raakte de Frans Halsstraat lijn 16 kwijt aan de Lijsterbesstraat. In de Lijsterbesstraat waren de 1160 - 1200 gestationeerd. Dus in dat licht gezien is deze foto niet vreemd. De Frans Hals had op dat moment alleen de 1001 - 1024 en 1101 - 1103 nog maar

Ad | 17-7-2017
De eerste gele 1100-en verschenen voorjaar 1974 op lijn 12 [ivm nabijheid werkplaats], dus gelijk met het nieuwe logo. Verdeling was toen nog heel strikt op nummer volgorde

peter | 17-7-2017
ik denk dat de eigenaar van die amerikaan meer iemand is die zijn werk terrein in de naburige Geleenstraat heeft

Paul | 17-7-2017
de FH reed zowel met laag genummerde als hoog genummerde 1100 den
dit kwam omdat dit wagens waren die nog gereviseerd(vergeeld tot zelfbedieningswagens) ) moesten worden

Ad | 17-7-2017
De vervanging van het logo is uit het voorjaar van 1974
Verder reed lijn 16 van december 1971 tot april 1972 met bussen. Vr die tijd had de FH laaggenummerde 1100-en, daarna geloof ik de hoge. Dus tenzij dit een leenwagen is ...

Paul | 17-7-2017
De 1196 heeft hier ook een nieuwe stroomafnemer blinkt
nog helemaal

Henk Boshuyzen | 17-7-2017
@FransW: Het wagennummer is uitgevoerd in het lettertype Nobel. De 1196 kreeg dit op 18-4-1969. maakt dus het tijdsbeeld iets kleiner.

hansje | 17-7-2017
Ik denk eerder dat die Caddy een ambassade wagen of zoiets is.
Die hadden voorkeur voor deze dingen.
Het is waarschijnlijk een Fleetwood model van ongeveer `65-66.
Het plein is wel precies zoals ik me het herinner.Ik emigreerde in 1970,dus later heb ik niet gezien.

Hans | 17-7-2017
Jawel, die Amerikaan is een Cadillac Calais en wel een vierdeurs sedan. Verbruik? Zo`n 1:4 schat ik. Schadelijke emissie? Nooit van gehoord. Je schamen voor het bezit van zo`n wagen? Kom nou! Je wilde ermee pronken. Een hoog kijkmijeensgehalte. Lekker anderen afgunstig maken. "Ja, geef het maar toe: jullie zouden maar al te graag willen weten hoe dik mijn portefeuille is..."

Hendrik Prinsen | 17-7-2017
Laurentus @ Nee een plein, toen al niet meer. Na 1950 of een paar jaartjes later, wat het ronde midden planzoen weg, en daarna tig keren op de schop geweest. je krijg van mij stukje bij beetje gelijk.

FransW | 16-7-2017
Een jaartal, tja dat wordt lastig want de 1196 droeg de dakreclames van Kores carbonlinten (voor schrijfmachines) tussen 3 januari 1963 en 24 januari 1977. De 1196 is hier aan de zijkant nog wel voorzien van het oude HTM-logo zoals dat in de jaren zestig en begin jaren zeventig werd toegepast. Verder zie ik nog een zijreclame van Ennia, dat samen met AGO in 1983 fuseerde en een naamswijziging onderging in Aegon.
Achter de 1196 nog een PCC op lijn 10 onderweg naar Voorburg station.
Links van de 1196 rijdt op het asfalt een Amerikaans slagschip van het merk Cadillac.

Laurentus | 16-7-2017
Toen was het nog een echt plein, hoe moet je nu noemen een kruispunt? of vul maar in

Ben Schild | 16-7-2017
En nu nog een jaartal. Schitterende foto trouwens.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    4081


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>