Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 13-12-2017, 14:22 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



PCC 1166 gaat met 1170 koppelen om weg te slepen met trekstang, 1983
foto uit de collectie van Harry Meurer


achteraan staat de 1168 met losgekoppelde trekstang en getrokken beugel





Markus | 22-4-2017
De eerste OV-fiets was van Koos H.

René W | 21-4-2017
Ik denk ook dat de foto door Koos H gemaakt is. Op de foto is een fiets te zien waarmee hij destijds rondreed.

GJ de Groot | 20-4-2017
@Wim van ES
SchaKu = Scharfenbergkupplung - die is bij de achterste PCC`s naar links geschoven.

Rinus | 20-4-2017
Scharfenbergkoppeling. Oftewel Scharfenbergkupplung op zijn Duits
https://de.wikipedia.org/wiki/Scharfenbergkupplung
(kende die afkorting ook niet, althans niet gebruikt bij de HTM zo ver ik weet).
Moet in dit verband direct weer denken aan Hans van Engelen, die kreeg bij zijn afscheid als monteur een model van die koppeling.

Wim van Es | 20-4-2017
@Ad, wat is een "SchaKu"

Rinus | 20-4-2017
Stuk papier tussen de koppeldozen werd ook wel gebruikt.
De fotograaf zal wel weten wat er is gebeurd. Ik vermoed dat deze is gemaakt door Koos Hulscher.

Ad | 20-4-2017
Dat zou kunnen, maar ook daarbij is de trekstang gebruikt [je kan de SchaKu zien] en ook die stroofafnemer is gestreken.

Betweter | 20-4-2017
De 1170 is waarschijnlijk door de 1168 opgeduwd en de driehoek in getrokken, waarna de 1166 de defecte wagen naar de remise sleept.

ad | 19-4-2017
Alle drie wagens die voor de dienst op lijn 1 een toeter hadden gekregen (werkzaamheden aan de Reineveldsebrug, smallere wagens nodig) dus dat verklaard de plaats. Bij een elektrische storing kan ik me voorstellen dat men geen elektrisch contact tussen de werkende en de defecte wagen wilde. Maar hoe hadden twee los rijdende wagens ongeveer tegelijk zo`n storing kregen. Blikseminslag?


Jwb | 19-4-2017
Vraag van een leek : waarom een trekstang ? Deze PCC`s hebben toch gewoon een koppeling.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    7192


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>