Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 12-12-2017, 20:37 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



Afgedankte wagens van De Blauwe Tram, emplacement Scheveningen 1950
foto van Piet van der Lans uit de collectie van Andre Muller






Dick van der Spek | 31-3-2017
A302 en A306 kwamen terecht bij J. v.d. Lans, Ockenburgseweg 73 in Monster.
Bij mijn weten werden alle B300-en verkocht, en zoals geschreven onder, kwam m.u.v. de B302 (Amsterdam-Nieuwendam) de rest in Beesd en Vijfhuizen terecht.

Otto Dijkstra | 29-3-2017
@R. Wilders, bedankt.
Onderstaand de lotgevallen van de serie B300, alleen de B301 ontbreekt en van de B304 of B308 is niet duidelijk welke naar Vijfhuizen is gegaan. Door de vermelde info is het nu duidelijk geworden dat de B308 in Vijfhuizen als noodwoning is beland.
Van de site: blauwetram.nl
B302 Amsterdam/Nieuwendam
B303 Beesd, Scheveningen 1986 (is met behulp van delen van de B306 gerestaureerd)
B304 Vijfhuizen?
B305 Beesd
B306 Beesd, zie B303
B307 Beesd
B308 Vijfhuizen?

erven sleeboom | 28-3-2017
Volgens opgave van Dick v.d. Spek op 28-2-2014 zijn de afgebeelde wagens de A302, A306 en de volledige serie B300 in de volgorde B302, B307, B308, B306, B301, B304, B305, B303.

erven sleeboom | 28-3-2017
Deze foto`s en bijbehorende informatie maken het allemaal wat duidelijker:

https://www.htmfoto.net/algemeen/tonen2.php?pagina=1393444488

R. Wilders, NZH Vervoer Museum | 28-3-2017
De aanhangrijtuigen behoorden tot de serie B301 t/m 308. Ze waren inderdaad bestemd voor de verkoop. Dat is niet geheel gelukt. Als NZH Vervoer Museum bezitten wij een foto van B304, die op 21-9-1950 in Leiden op een vrachtwagen is gefotografeerd op weg naar de sloper.

Haagse_Meester | 28-3-2017
Het werd naar Scheveningen gebracht vanwege ruimtegebrek: Haarlem was al niet meer bereikbaar, de Bollenlijn was nu 4 weken buiten dienst, dus Soendaplein viel af. Rijnsburg (werkplaats) was te klein en ook Leiden en Voorburg hadden geen ruimte meer. In die jaren kon dit nog, het materieel was dan wel afgesloten, maar kon verder onbeheerd blijven staan. Anno nu zou er na 10 min. al graffiti op zitten en in de eerste nacht al in de fik worden gestoken

Dick van der Spek | 28-3-2017
Er werd niets verbrand. We gaan niet eerst iets naar Scheveningen slepen om het later weer ergens anders te gaan verbranden. Er was woningnood, alle stadsrijtuigen zijn verkocht en ten dele als (nood) woning geplaatst.

Jan de Swart | 27-3-2017
Volgens mij staan er achter de twee Leidse A 300en de drie Haarlemse B 300 nog enige Leidse A 300 gereed voor de brandstapel


Barneveld 27 - 03 - 2017

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    4995


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>