Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 18-6-2018, 20:47 uur.

   
  deze pagina toont het toekomstige uiterlijk van HTMfoto/HonderdprocentHaags    
 

 
   




Drie slijpwagens, HTM H23, RET 2605 en GVB H52 bij de RET in 1985
2 foto`s van Kees Goozen




H23 voor vertrek naar Rotterdam / 2 bekende hobbyisten, links Karel Hoorn en rechts Ton Vogel

Kees Goozen is de webmaster vanwww.spoorkees.nl.





Rinus | 2-1-2017
Het verhaal van de vergelijkende testen op de Coolsingel klopt m.i. niet. De H23 heeft een aantal nachten rondjes gereden. Dat was het. Die 2600 is inderdaad een zoutwagen, en de H52 was aan vervanging toe.

rangeerder | 2-1-2017
de htm infra 1139 staat volgens mij nog in remise lb buiten dienst.
Zyn werk wordt nu door een vrachtwagentje met schuurbanden gedaan.

De truck met motoren vd H52 zit nu onder de Gtr 307.

Ad | 2-1-2017
Volgens de Romeo pagina: de GVB H52 was door de RET gehuurd als vervanger van de eigen, nog oudere slijpwagens 2301 en 2302.

In Amsterdam was hij denk i toen al vervangen door de slijptrein H53+H54 (twee tot vierassers verbouwde Blauwe wagens)

De H23 [1207] is de enige hier afgebeelde tram die niet meer bestaat.

Hoe staat het eigenlijk met de 1139 (ooit RET 2303)?

GJ de Groot | 2-1-2017
Twee foto`s van hetzelfde ensemble op:
http://www.rovm-digitaal.nl/voertuigfotos/elektrische-tram-fotos/werkwagens-rtm-retm-ret-2600-serie/

GJ de Groot | 2-1-2017
De 2605 is geen slijpwagen, maar een sneeuwbestrijdingswagen: zie http://www.rovm-digitaal.nl/voertuigfotos/elektrische-tram-fotos/werkwagens-rtm-retm-ret/
.

eppo | 2-1-2017
De juiste naam van de geheel rechts aanwezige tramfotograaf is Ton Voogel en niet Ton Vogel.

Nick | 2-1-2017
Deze wagens waren gelijktijdig aanwezig in Rotterdam i.v.m. diverse proefnemingen van de slijpinstallaties in de betreffende slijptrams. Daarvoor werd ook een stuk geslepen op de Coolsingel (elk tram slijpte aldaar) en er werd een vergelijkend onderzoek ingesteld. Dit alles ter voorbereiding op de bestelling van een nieuw slijpvoertuig voor de RET, wat later de ombouw van de 1139 voor de RET bleek te zijn.

Overigens vergeleek men in die jaren veel gegevens (zowel technisch als qua bedrijfsvoering) tussen de verschillende technische diensten van de tramdienst van de drie vervoersbedrijven in de commissie ASTV (benchmarking). Diverse proefnemingen waren daar vaak het resultaat van.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    7904


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 14 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!