Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 25-9-2018, 14:05 uur.

   
  t/m vrijdag 21 september is de kans aanzienlijk dat deze website incidenteel
een of meerdere dagen niet kan worden bijgewerkt
   
 

 
   




Omb. 25 met pekelwagen 10 in actie Gev.Deynootpl. en Harstenhoekweg, 1959
2 foto`s van Hans Offerman uit de collectie van Piet van Gaart








Henk Boshuyzen | 3-11-2016
Joost: bij NS was het gezegde: vroeger ijzeren mannen en houten rijtuigen, tegewoordig stalen rijtuigen en houten mannen.

Rinus | 3-11-2016
Ongetwijfeld was de "All-Electric" PCC-car voor de mannen van staal een concessie, maar ook die overleefden winters. GTL`s zijn ook niet massaal aan de kant gegaan door sneeuw. Het lijkt er op dat de Avenio een winter in Munchen aan kan, dus ik heb goede hoop voor de toekomst.
De verbouwde H1-H10 waren een enorme verbetering voor het personeel., en zeker ten opzichte van de hier afgebeelde klassieke combinatie. De structurele sneeuwvraagstukken met winternet kwamen pas nadat men meende dat een paar rail-wegvoertuigen de pekeltrams konden vervangen. Dat was ruim na 2000. Dus het ligt m.i. niet aan de elektronica in de trams.

joost | 3-11-2016
@Henk Boshuyzen, Tja. Hoe zei men dat in de scheepvaart... vroeger waren de mannen van staal en de schepen van hout. Tegenwoordig...... Er is voor het personeel veel verbeterd. De wagens waren toen ook niet verwarmd. Om de 100 meter ijs en sneeuw van de voorruit halen. Het is er niet alleen slechter op geworden als je de prioriteiten, als gesteld in de jaren 60/70/80 t.a.v bepekelen, in een juist perspectief plaatst. De instroom van enegiebesparend materieel maakte de gevoeligheid voor storingen groter. Er moeten altijd keuzes worden gemaakt. De beslissingen hangen af van ervaringen en verwachtingen maar voor een deel blijft het gokken.

Henk Boshuyzen | 3-11-2016
@Haagse_Meester: Winters waren nog winters en trams waren nog echte trams.
Niet van die macines vol met electronica die het laten wafweten als er "een kromme Volt" in de weg zit.
Het bleef rijden, desnoods op 1 motor

Haagse_Meester | 3-11-2016
Toen winters nog winters waren!

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    1544


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 7 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!