Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 11-12-2017, 20:37 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



PCC 1113 aan beginpunt lijn 16, Turfmarkt in de winter van 1971-1972
foto van Koos van der Kolk






Raoul | 28-9-2016
als dit idd winter 71/72 is dan lag er vroeg sneeuw, voor 19 december,(71, of laat, na 2 april (72), tussen deze twee datums in reed lijn 16 tijdelijk als buslijn, met Amsterdamse standaardbussen, ivm een tekort aan trambestuurders (onvoorstelbaar nu) door de verlenging van lijn 6 naar Berestein per 19 december 1971

Betweter | 19-9-2016
Het Leidse Spoor was ook alleen bereikbaar vanuit de richting Leiden, voor lijn 16 vanaf Moerwijk dus niet te benaderen.

Ad | 19-9-2016
De driehoek werd bereikt via Kalvermarkt [in beide richtingen gemeenschappelijke halte 16 en 17] rechts Nieuwe Haven, rechts Turfmarkt [spoor van de Delftlijn] achteruit rechts. Lijn 16 kwam niet op het spoor van de Leidse. Lijn 16 ging per 22 mei 1966 (toen lijn 36 in de vernieuwde lijn 10 opging) dezelfde lus rijden als de Delftse lijn.

Haagse_Meester | 19-9-2016
Sja Rinus, dat noemen ze vooruitgang Redelijk ondergesneeuwd is het Leidse spoor, wat al sinds 9 nov. 1961 niet meer in dagelijkse dienst is. Hier reden de Buitenlijners naar Wassenaar en Leiden tegen de klok in, terwijl de trams richting Rijswijkseplein juist met de klok mee hun rondje maakten. Achter de streekbus rechts het eindpunt Nieuwe Haven, wat maar redelijk kort bestaan heeft. Het waren 2 kopsporen welke middels een driehoek aangesloten waren op het net. Hier keerden de PCC`s van lijn 16 als opvolger van lijn 4 naar Moerwijk. Gezien de sneeuw op de Leidse sporen moet het uiterlijk herfst 1971 buiten gebruik zijn genomen, anders had de 1113 z`n sporen wel zichtbaar nagelaten

Snorrecken | 18-9-2016
Deze foto vraagt (smeekt) om een uitgebreide reactie. In de eerste plaats: in die winter liet ik mijn snor staan, die ik nog steeds heb, vandaar mijn nickname). Verder links een Mini en een Austin 1100 Glider, beide made in England. En die PCC in de verte is een 1200, want een paar cm breder dan een 1100 en dat is goed te zien.

Ad | 18-9-2016
En rechts bij de vertrekhalte van WN lijn 1 naar Zoetermeer en Boskoop een jongere Leyland, een standaard strekbus. Ik kan het niet zo geod zien, maar het zou er een uit de eerste serie (1107-1111) met de hoge onderlijn van de ramen kunnen zijn. Dan is er een kans van 20% dat het museumbus 1107 is

Rinus | 18-9-2016
Fraaie foto. Even op je in laten werken dat van de zichtbare omgeving niets meer over is gebleven, behoudens dan een onherkenbaar verbouwd Transistorium.

Jan de Swart | 18-9-2016
Mooie foto van twee PCCś op een winterse Turfmarkt met op de achtergrond de bekende rode Daf stadsbus en een gele Leyland bolramer.

Barneveld zondag 18 september 2016

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    8450


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>