Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 11-12-2017, 20:37 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



PCC 1326 met instructiechefs en hobbyïsten(?) Gev.Deynootpl. 1974
foto van Koos van der Kolk






joost | 24-7-2016
@Albert, Bert de Lange. Dat klopt, denk ik, wel. Naast dhr. v.d. Kolk heeft ook de heer Borgdorff foto`s van deze afscheidsrit genomen. Deze zijn elders op deze site te zien.

Albert | 24-7-2016
Is dit geen excursietram? Dan kan het de volgende zijn.
Op 11 mei 1974 organiseerde de NVBS de afscheidsrit van de goederentram. Vanuit de Duistraat werd met een koppelstel (1300-2100) o.a naar het Gev. Deynootplein gereden.
NVBS Op de Rails noemt niet de wagennummers van de PCC`s.

Op die dag heeft Koos v/d Kolk ook foto`s van die excursie gemaakt; zie: https://www.htmfoto.net/algemeen/tonen2.php?pagina=1280425759
Op die foto`s is het koppelstel te zien; maar wagennummer niet goed te lezen. De 1300 had de gele Concordia reclame.

Bert de Lange | 23-7-2016
Rechts naast Jaap de Vries staat volgens mij André Borgdorff. Ik kan me de situatie niet meer herinneren maar vanwege de aanwezigen zou het mij niet verbazen als de tweede wagen een thyristorwagen (1336 ... 1340) was. Gekoppeld rijden gaf in het begin problemen omdat de thyristorwagens een fractie sneller waren bij opzetten.

Ad | 23-7-2016
Dat is eerder de foto, vooral het geel. Het dak ziet er nog heel schoon en glimmend uit, dus hij is nog niet [veel] als tweede wagen ingezet. Er staat trouwens een tweede wagen achter.

Als ik me goed herinner waren - na de proef met 1318 en 1320 - in eerste instantie alleen de 1301-1320 van de afsluitbare bestuurderscabine voorzien en dus geschikt als tweede wagen. Eerst reden ze alleen op lijn 11, maar vanaf januari 1974 [oliecrisis] ook op 9.

erven sleeboom | 23-7-2016
Als de foto inderdaad van voorjaar 1974 is (wat ziet de nog maar twee jaar oude 1326 er dan vermoeid uit...), dan zullen het inderdaad wel hobbyisten zijn, want waarom zou je anders dit lijnnummer en deze bestemming voordraaien?
De nieuwe lijn 7 verscheen pas in 1976.

erven sleeboom | 23-7-2016
Tussen Bert de Lange en Jaap de Vries staat Gerard Boone.

Of die anderen tramhobbyisten zijn weet ik niet, ik ken ze niet. De meest linkse man (qua positie op de foto, ik ken zijn politieke voorkeuren niet), heeft een soort fototas bij zich.

Hans Klomp | 23-7-2016
Met blonde kuif Bert de Lange. Nu gepensioneerd na zo´n 40 dienstjaren bij de HTM.

Museummedewerker | 23-7-2016
Ik kan me vergissen want dit is al heel lang geleden..... Volgens mij herken ik Bert de Lange en Jaap de Vries.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    8399


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>