Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 19-9-2018, 21:07 uur.

   
  t/m vrijdag 21 september is de kans aanzienlijk dat deze website incidenteel
een of meerdere dagen niet kan worden bijgewerkt
   
 

 
   




Buitenlijner 58 in actieve dienst op de Vrijenbanselaan Delft in 1964
foto van Johan Blok uit de collectie van Henk Odendaal / Frank Faber






Hans (Zoef) | 29-6-2016
Lekker laten zitten en niet aan komen, dit is sterk overdreven. Asbest in platen tussen wanden als isolatie kan helemaal geen kwaad. As er deeltjes in de lucht komen die worden ingeademd, dat is het pas gevaarlijk en dan ook nog gedurende zeer lange tijd. Net als munitie, zolang het ergens ligt is het ongevaarlijk, maar gaat men ruimen, dan ontstaan de risico`s.

vandenbosche | 29-6-2016
en de 1006 staat sinds 25 April 2016 niet meer binnen op de stelplaats te Knokke en mag niet meer worden ingezet voor vervoer van reizigers / toeristen/ museumritten. Reden vlgs TTO: Er zit Asbest in en er wordt naar een Sponsor op korte termijn gezocht die 30.000 Euro investeert. Hij staat nu onbeschermd in de buitenlucht naast de hal want, zo zei men, binnen is geen plaats dus een sponsor zal moeten gaan kijken om de wagen te redden.

Fer Mählmann | 25-6-2016
@Ruud van Aarle

Over leeftijd van PCC`s gesproken:

PCC 1006 is in Den Haag in dienst genomen in okt./nov. 1952 en hij rijdt nu nog, na een ingrijpende revisie en op smalspoor-draaistellen, dat wel, in zijn geboorteland (gebouwd bij La Brugeoise, Brugge, België) van Knokke naar De Panne v.v. als "kusttram", rit van ±65 km....
Die tram is dus zo`n 64 jaar oud...!

Het speelt zich niet allemaal af in Den Haag, maar een kniesoor die daar op let...!

Ruud van Aarle | 25-6-2016
@Jan de Swart: De oudste PCC`s van de 1100 serie heeft 41 jaar gereden en de 3001 rijdt ook al 35 jaar door Den Haag.

Jan de Swart | 25-6-2016
Pracht foto van een schitterende motorwagen; die na 42,5 dienstjaren; kom daar nu eens om; met pensioen mocht en ons heden ten dage als gerestaureerde motorwagen op 93 jarige leeftijd nog veel plezier doet.


Barneveld 25 - 06 - 2016

Hendrik Prinsen | 24-6-2016
Fijn foto !!, en op een paar details na is alles er nog. gewoon de 58 er weer neer zetten en de foto is zo weer gemaakt.

Joop | 24-6-2016
Motorrijtuig 58 met aanhangrijtuig 138 op de Vrijenbanschelaan te Delft; 23 augustus 1964.
Niets geen collectie van...........
Maar gewoon. Foto: JOHAN BLOK.

Broeksloot | 24-6-2016
Omslagfoto van "De buitenlijnen van de HTM", Joh. Blok, 1988. Ahr is de 138, foto is van Joh. Blok, aldus de info in het boek.

afbeelding bijgeplaatst door admin

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    1051


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 7 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!