Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 25-9-2018, 14:05 uur.

   
  t/m vrijdag 21 september is de kans aanzienlijk dat deze website incidenteel
een of meerdere dagen niet kan worden bijgewerkt
   
 

 
   




PCC 1185 voor de depotwerkplaats remise Lijsterbesstraat ca. 1974
foto van Kees Waakop Rijers uit de collectie van Wim Vink








FransW | 16-1-2016
Rood is "Nezifo", Ned. Ziekenhuisverplegingsfonds (particuliere ziektekostenverzekering) en blauw is "Nezam" N.V. Alg. Verzekering Maatschappij `s-Gravenhage. Beide bedrijven zijn later overgenomen door Aegon.

eppo | 16-1-2016
@Wil Leebeek: de rode reclame-sticker direct rechts van het voertuignummer is van NEZAM (of NEZIFO)... De achterste reclame kan ik niet identificeren.

wil leebeek | 16-1-2016
De eerste reclamesticker is van Dactylo UItzendbureau. Deze reclame is aangebracht sinds 15 mei 1975. De andere stickers kan ik helaas niet thuisbrengen.


De dakreclame van Agfa is vanaf 27 nov, 1969 aangebracht en verwijderd in juni 1976.

Rinus | 13-1-2016
Wat Hans Klomp meldt over de gele blokken die moesten voorkomen dat je tussen tram en deur beklemd kon raken is geheel correct.
Verdere bepaling van de datum tussen 1972 en 1977 is denk ik onmogelijk. De getoonde situatie is gebleven tot ergens in de jaren `80 toen de remisegevel is vervangen door de huidige deuren, en ook de sporen zijn vervangen.
Nog te vermelden is dat de 1185 begin 1980 als laatste 1100 binnen genomen is voor revisie.

Hans Klomp | 13-1-2016
Naar mijn beste weten zijn de veiligheidsmaatregelen bij de deuren (de hier zichtbare gele blokken) pas geplaatst na het overlijden van Piet van Kranen in april 1972.

Wim Vink | 13-1-2016
Dank voor het naspeuren van het juiste nummer van deze 1100.
NB. 1974 is slechts een aanname geweest in het licht van de overige negatieven uit het strookje van wijlen Kees Waakop Rijers.
Als iemand een preciezere tijdsbepaling kan doen: graag en alvast dank.

wil leebeek | 13-1-2016
De getoonde PCC is de 1185 met reclame Agfacolor.
De 1195 kreeg op 3 januari 1963 Kores Carbon en Kores linten. Deze borden werden
pas op 24 januari 1977 verwijderd zij het dat dit een paar dagen vergde om de borden te laten verdwijnen.

Agfacolor had een blauwe onder grond en Kores een witte.

Hans (Zoef) | 13-1-2016
Als je dit doet met de auto krijg je wel een bon, geen trekhaak voor de kentekenplaat! Overigens denk ik ook dat het de 1185 is, met het opblazen van de foto is te zien dat de lijn links aan de 9 doorloopt, dus 8.

Tiktak | 12-1-2016
Ik denk dat het de 1185 is. Misschien kan aan de hand van de reclame het juiste wagennummer worden herleid ( dus werk voor onze specialist Wil )

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    7398


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 7 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!