Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 17-6-2018, 20:59 uur.

   
  deze pagina toont het toekomstige uiterlijk van HTMfoto/HonderdprocentHaags    
 

 
   




PCC 1219 van lijn 37 op de Delftweg bij remise `s-Gravenmade in 1965
foto van Gerard Scheltens uit de collectie van erven sleeboom






erven sleeboom | 2-10-2015
Ik heb me een jaartje vergist bij deze foto van Gerard Scheltens uit mijn collectie. Het is voorjaar 1965.
Sorry!

erven sleeboom | 2-10-2015
Wat een verhalen... Lijn 37 was de voortzetting van lijn I¹ en later was lijn 1 de voortzetting van lijn 37. Niks anders.

Haagse_Meester | 1-10-2015
@Ad; helemaal gelijk

Ad | 1-10-2015
LIjn 37 werd op 22 mei 1966 vernummerd in 1, zonder route wijziging. Per dezelfde datum werden de lijnen 10 en 36 gecombineerd tot een nieuwe lijn 10, waarbij naast het traject naar de Trekweg ook de route door Boekhorststraat en Koningsstraat verviel.

De latere verlenging naar Scheveningen was deel van het Twee Lijnen per Tak systeem. De oorspronkelijk bedachte lijn `5` (van Berestein via lijn 6 naar CS, dan naar Scheveningen via 9) was niet mogelijk omdat het viaduct door de Koekamp boog niet gebouwd werd.

Haagse_Meester | 1-10-2015
Tussen tram en gebouw rechts het toegangswissel naar het terrein van de remise `s Gravenmade, achter de tram de locatie waar ooit de Schutbrug stond. Hoewel rails, wissel en gebouwen er nog staan, is de aanblik toch flink veranderd in de tussenliggende halve eeuw.

Lijn 37 (het hoogste tramlijnnummer bij de HTM ooit) was geen lang leven beschoren, later in 1966 werd het gekoppeld aan lijn 1 (waarvan het stuk tussen Rijswijkseweg en Stuwstraat werd opgeheven) als een lange lijn 1 naar het eindpunt Turfmarkt. Pas in 1983 werd lijn 1 doorgetrokken naar Scheveningen toen de wijzigingen rond CS (mede voor de nieuwe tramlijn 2) in dienst kwamen.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    3728


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>







Er zijn op dit moment 11 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!