Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 13-12-2017, 20:42 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



WSM 5606 - Lissone Lindeman, Laan van Meerdervoort 1955
2 foto`s van Jan Voerman uit de collectie van Wim Vink








erven sleeboom | 22-8-2013
Frans van Meerwijk | 22-8-2013 Waren deze wagens inderdaad lichtblauw met crème
Ja.

Frans van Zoest | 22-8-2013
Prachtige foto van een echt fraaie bus. Buschauffeur netjes met een stropdas om en tante Greet zit 1e rang. In de verte komt er ook nog een Solex aansnorren. Typisch portaal boven de bus, bovenleiding?

Frans van Meerwijk | 22-8-2013
Wat mooi (en zo`n goed bouwjaar )
Vooral ook die mini-buitenspiegels...

Waren deze wagens inderdaad lichtblauw met crème (staat me heel vaag iets van bij)

erven sleeboom | 22-8-2013
Levensloop WSM 5606:

Kenteken PB-66-23, AEC Regal Mk IV, carrosserie Verheul, bouwjaar 1955.

Behoorde tot de serie luxe toerwagens 5606-5611, waarvan de 5606-5608 in de uitvoering van WSM-dochter Lissone-Lindeman en de 5609-5611 in de uitvoering van Pullman-Express-Amova (de andere reisbureau-poot van de WSM).

Van deze serie werden er vijf (alleen de 5608 niet) rond 1960 voorzien van een lijndienstinterieur en een uitstapdeur. Zo heeft de 5606 nog gereden tot 1964. De dakruiten bleven daarbij gehandhaafd. In dat jaar is hij verkocht aan een boerenbedrijf.
Het AEC Regal MkIV-chassis van deze bussen was hetzelfde waarop de HTM serie 500 was gebouwd. Jan Voerman, die voor zijn reisbureau Speedwell ook van deze WSM-bussen gebruik maakte, vond de vering te stug voor langere reizen. Dat was voor hem een reden om op den duur niet meer samen te werken met de WSM. Zoals bekend kocht Speedwell later zelf touringcars.

joost | 21-8-2013
Fraaie bus. Een AEC als ik het goed zie. Veel chroom en aluminium waren destijds zeer gebruikelijk bij deze toerwagens. De wagen is niet meer geregistreerd met dit kenteken. Misschien heeft hij z`n weg nog naar het buitenland gevonden?

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    3674


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>