Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 13-12-2017, 20:42 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



DAF SB200 238 van lijn 19 op de Stationsweg
foto van Ruud van Aarle d.d. 31 maart 1981


De nummerplaat achter glas was iets bijzonders en slechts bij een beperkt aantal bussen aanwezig.





g wetemans | 10-11-2012
lyn19 reed van hollandsspoor door de stad naar waldeck

Betweter | 28-9-2012
@charles: 19 Waldeck, 20 Binckhorst, 21 Ypenburg en 5 Duinzigt. Op deze website kan je de routes vinden

charles | 27-9-2012
ik zie staan lijn 19 was deze lijn niet naar de binckhorst.
weet iemand ook welke route deze bus reed vanaf h.s
en welke eindpunt deze had.

Stefan | 27-9-2012
De Haagse bussen hadden een chassis van DAF. Volvo-importeur NEBIM uit de Binckhorst kwam in 1972 met een Volvo-standaardbus die in 1972 en in de periode 1975 t/m 1979 bij de HTM op huurbasis heeft gereden onder het nummer 901.
De ENHABO, Schutte, Stadsbus Maastricht en de TET waren Volvo-klanten. Van de Stadsbus Maastricht hebben de 81 t/m 85 in de periode 1978 t/m 1981 bij de HTM op proef gereden.

Coris | 27-9-2012
Het chassis van de standaardbus was(is) van Daf of Volvo.De opbouw werd gedaan bij Haine,en in de loop der tijd verbeteringen aanbracht aan de opbouw.

John van den Berg | 27-9-2012
Er was ook een tijd dat DAF ook de Dafodil maaktedie was een beetje kleiner(grapje mag toch ook wel he)

Stefan | 26-9-2012
De bussen 101 t/m 225 werden in de jaren `70 voorzien van grote motorluiken naar voorbeeld van de 226 t/m de 250. Een groot aantal bussen kreeg een ingebouwde kentekenplaat achter glas. HTM was hier niet gelukkig mee, omdat uitlaatgassen deze kentekenbak binnendrongen waardoor het kenteken onleesbaar werd. Vanaf de 251 werden de standaardbussen afgeleverd met een `opgebouwde` kentekenplaat.

Stefan | 26-9-2012
De serie 226 t/m 250 bracht een hoop veranderingen t.o.v. de eerder geleverde standaardbussen, te weten:
- een nieuw type motor (DAF DKDL i.p.v. DAF DOL)
- een nieuw type versnellingsbak (ZF 2-HP-45 i.p.v. Voith DiwaBus)
- polyester wielschermranden i.p.v. rubber flappen
- een anti-sliplaag op de vloer (interieur)
- een groot horizontaal schernierend motorluik met ingebouwde kentekenplaat achter glas (op de foto goed te zien)
- een vergroot DAF-embleem op de radiateur
- een dikkere verchroomde rand rond de radiateur

Markus | 26-9-2012
Dat waren pas mooie bussen. Op de achtergrond is de dan toekomstige museum PCC 1210 te zien op lijn 11.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    3466


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>