Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 13-12-2017, 20:42 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



PCC` s van lijn 10 op de Mauritslaan, 1953
foto (uit de collectie) van Henk Odendaal






Fred d'Harvant | 28-7-2011
Lidy,
Leuk om te lezen, mogelijk verzamelden we samen "rittenboekjes". Ik woonde op de hoek van de Paulus Buysstraat en de Prins Mauritslaan; het huis is duidelijk op deze foto te zien.
Voor en na schooltijd reed ik vaak met lijn 1 of lijn 10 "een ritje" mee: ik denk dat mijn tramhobby daar is begonnen.

Adje | 26-7-2011
Ha Lidy, wij deden hetzelfde bij de Trekweg!

Lidy de Korte-Poelstra | 26-7-2011
Als ik het goed zie, is dit de eindhalte ter hoogte van de Paulus Buysstraat. Daar ben ik geboren en getogen en we haalden bij de bestuurders altijd de lege kaartjes-boekjes (zat dan nog zo'n klein randje in) en speelden daar "trammetje" mee.

Peter Koumans | 25-1-2010
De foto staat op een cd van Henk Odendaal, maar is door mij genomen. (PWK 188)

erven sleeboom | 11-9-2009
De bestuurdersramen konden net zo ver omhoog gedraaid worden als die bij de passagiersbankjes. Het was blijkbaar een warme dag (juli).

robert55 | 11-9-2009
Ik weet wel van de vervanging door een '1300' raam kort voor de grote jaren 70 revisie, maar ik bedoel de horizontale scheiding iets boven de helft. Die zie ik op de foto's hier opde site nergens, zelfs niet bij de foto van de 1001 op de Hofdam

erven sleeboom | 11-9-2009
Dat bestuurdersraam is nog heel lang zo gebleven. Toen de lekkage te groot werd, kwam er eind jaren zestig een nieuw schuifraam.

robert55 | 11-9-2009
en met raampjes die open kunnen, hoewel ze niet allemaal recht omhoog lijken te gaan. Valt me op date het raam naast de bestuurder ook horizozontaal gedeeld is. Dat is niet zoals ik me ze uit de jaren 60 herinner [of vergis ik me?

Adje | 11-9-2009
Toen ik echt vervelend werd mocht ik vanaf het eindpunt Trekweg een retourtje naar Statenkwartier maken als 12-jarige. Doodziek geworden!

coos | 11-9-2009
wat leuk die 1000-en in hun eerste staat, zonder groene band onder de ramen, twee groene banden op het front met 'vr instappen', die originele lompe koplamp, het oude type wagennummer (nog uit 1904), en aan de blinde kant boven het tweede raampje het inschuiflijnnumer, die zware stroomafnemer en vooral: zonder reclames.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    0425


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>