Home
Email/contactpagina          HTMfoto op Social Media                  
   
Welkom  
 bezoeker
Persoonlijk welkom?
   
 
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 16-7-2018, 20:35 uur.

   
  deze pagina toont het toekomstige uiterlijk van HTMfoto/HonderdprocentHaags    
 

 
   




LouisedeColignypl-Schenkstr-1920




 Mail deze pagina      



Kees de Ridder | 26-10-2011
De door John v.d. B. genoemde kerk op de hoek van de Kon. Sophiastraat was de r.k. kerk genoemd naar de H. Lidwina ( uit Schiedam). Dat zij een Nederlandse heilige was mag in deze tijd met al zijn verdwijningen ook wel eens genoemd worden. Voor niet-christenen is het wel eens moeilijk om al die kerken ( de meeste zijn verdwenen) uit elkaar te houden. Je zou b.v. kunnen denken waarom deze genoemde kerk zo dicht bij de Wilhelminakerk stond destijds. Het antwoord is heel eenvoudig; de eerste was een r.k. - en de tweede een protestante kerk.

John van den Berg | 15-8-2011
Op de Schenkkade hoek Konigin Sofiestraat stond een kerk waarvan alleen de torenspitsdak was beschadigt in die straat was een vrouwen klooster en een gebouw van de PTT telefoondienst en nog een garage die onbeschadigt zijn gebleven plus een hele rij woonhuizen caferestourant op de hoek en nog een paar huizen in de zijstraten .

coos | 24-1-2010
De hele bemanning van twee Fordjes poseert voor de fotograaf. De route liep vanuit de Schenkstraat (naast de kerk) via een haakse hoek om het plantsoen terug via de Amalia van Solmsstraat naar de Bezuidenhoutscheweg, tot de verlenging in 1925 via de Louise de Colignystraat naar het Stuyvesantplein. Hier reden lijn 4 (1915-1937), lijn 7 (1907-1915), lijn 13 (1920-1924, 1927-1931 en 1937-1944) en zomerlijn 15 (1924-1941). Na het bombardement van 3 maart 1945 hebben er geen trams meer gereden door het centrale deel van het oude Bezuidenhout. Er stond niets meer.

D.A. Borgdorff | 24-1-2010
@ tiktak: Zoals ik elders al opmerkte, was de bovenleiding tot (ver in) de twintiger Jaren ongeveer een halve à één meter hoger afgespannen. dAb

tiktak | 24-1-2010
Het lijkt wel op de foto of de bovenleiding vroeger hoger hing, dan nu
of is dit gezichtsbedrog.
maar zonde dat deze statige huizen verdwenen zijn.

john | 23-1-2010
meer informatie op de site haagsebeeldbank.nl en dan LouisColigyplein ingeven, veel fotos van o.a het bombardement op 3 maart '45. (en voor die datum natuurlijk)


john | 23-1-2010
dit was de Wilhelmina kerk die door het bombardement zwaar verwoest was, is dus ook afgebroken, de nieuwe Wilhelmina kerk kwam in de jaren 50 op de Juliana van Stolberglaan te staan wat nu ook afgebroken is, nu staan daar kantoorgebouwen.

Hans | 22-1-2010
Ik kwam begin 1957 hier in de Coligny straat wonen ; toen was er al geen Coligny Plein meer toch he? Dit moet dus in het gebombardeerde gedeelte hebben gelegen? En ook : ik kan me behalve dichtbij aan de Schenkkade ook geen kerk herinneren.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >
                                  

Type de 4 cijfers over    8476


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>






Er zijn op dit moment 6 bezoekers.
(gebaseerd op bezoekers die de laatste 5 minuten een pagina hebben bekeken)


- Den Haag


- Scheveningen


- Loosduinen


- Toen & Nu


- Waar de trams zijn verdwenen

- Bus


- Tram


- RandstadRail


- Meer HTM


- (Oud) Collega`s


- Soms gaat het fout


- Foto`s uit het archief van HTM

- Het 100-dagen Nieuwsarchief


- HTM in het nieuws


- Waar is deze foto genomen?





- Wat is nieuw?


- Links


- Webmaster


Home  


Email/contactpagina  


HTMfoto op Social Media  

facebook   


twitter   


YouTube   
Trambestuurders zijn stuurloos, anders waren ze wel buschauffeur geworden,
buschauffeurs sporen niet, anders waren zij wel trambestuurder geworden!