Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 18-11-2017, 20:37 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      




HAAGS EN OV-NIEUWS, geplaatst zondag 12 november 2017 om 14:12 uur. 

Rover opent meldpunt volle bussen, trams en metro`s

DEN HAAG - In navolging van het meldpunt volle treinen heeft Rover een nieuw meldpunt gelanceerd waar reizigers een overvolle bus, tram of metro kunnen melden. Hiermee wil Rover tegemoet komen aan de vraag van veel reizigers.



Rijden er te weinig bussen waardoor deze overvol zijn? Of willen er te veel reizigers op hetzelfde tijdstip met de bus mee? Rover hoort het graag. Sinds september zijn er meerdere klachten binnengekomen bij Rover van reizigers die niet meekonden met een overvolle bus. Rover wil graag in kaart brengen waar de problemen zich voordoen om de vervoersbedrijven te helpen op de juiste momenten voldoende materieel in te zetten.

In 2011 lanceerde Rover het meldpunt volle treinen. Dit bleek aan een grote behoefte te voldoen, het meldpunt is nog steeds in gebruik en verwerkt meer dan 20.000 meldingen per jaar. Veel reizigers hebben sindsdien aan Rover gevraagd of er ook een meldpunt voor volle bussen geopend kon worden.

Reizigers die een overvolle bus, tram of metro willen melden kunnen terecht op www.rover.nl/klantenservice/meldpunt-volle-bussen.



Rinus | 13-11-2017
Met de OV chipkaart gegevens, dus de reisgegevens van alle passagiers, moeten de bedrijven voldoende info hebben.

Voogd | 12-11-2017
Het punt van Charles `heel veel mensen tegelijk op pad`, snijdt wel hout. We zijn nog wel sterk een `8.30 beginnen` maatschappij..

Michiel | 12-11-2017
Makkelijk scoren Charles. Er valt vaak wel wat te optimaliseren, maar dan moet je wel weten waar de piek ligt. De meeste vervoersbedrijven blijven daarnaast achter met informatie verstrekken over de (verwachte) drukte, waardoor reisplanners ook niet in staat zijn om aan te geven op welk tijdstip het rustiger is.

En daarnaast, zoals de NS meermaals bewezen heeft, beperkt de drukte zich niet tot de spits. De NS flikt het nog steeds om in de daluren enkele treinstellen in te zetten op drukke ritten, waardoor reizigers die de spits vermijden alsnog in een drukke trein zitten. De RET heeft daar in het verleden ook aan meegedaan door in de vakantie RandstadRail lijn E met enkele stellen te laten rijden, daar is men gelukkig snel op teruggekomen.

Charles | 12-11-2017
webverkeer??
ik bedoel dus wegverkeer

Charles | 12-11-2017
Makkelijk scoren.

In de spitsuren is er een structureel capaciteitsprobleem. Niet alleen in het ov, maar ook in het webverkeer. Daar heeft iedereen hinder van. Een probleem wat je niet gaat kunnen oplossen met nog meer bussen en railvoertuigen. Zolang heel veel mensen allemaal tegelijk op pad gaan naar school, werk of huis zal je dit blijven houden.


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN ZATERDAG 18 NOVEMBER 2017

 - Geen trams door slechte staat van de sporen

 - SP Limburg bezorgd over toename inzet vrijwilligers in OV


HAAGS EN OV-NIEUWS VAN VRIJDAG 17 NOVEMBER 2017

 - Contant geld uit bussen van Connexxion in Haaglanden - 5 reacties

 - Pelikaanlezing Blauwe Tram in de Oude Kerk in Voorburg - 9 reacties



Gelezen: 405 keer.