Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 21-10-2017, 20:23 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



Rijnstraat vanaf Prins Bernhardviaduct in aanbouw, zomer 1975
foto van Koos van der Kolk






Betweter | 30-9-2017
De “bunker” van de Centrale Post heeft in 1988 plaats gemaakt voor het gebouw van VROM. In 1992 keerde de (toen) Centrale Verkeersleiding terug in bijna dezelfde ruimte als die tussen 1975 en 1992 werd gebruikt, onder het viaduct. In 2013 is (nu) Bijsturing verhuisd naar de remise Zichtenburg. Onder het viaductis nog steeds ruimte gereserveerd voor HTM, al wordt de ruimte momenteel verbouwd. Na de verbouwing keren er twee onderdelen van HTM terug in deze ruimte.

Kees de Ridder | 30-9-2017
Vanaf hier tot het Spui is het al vanaf het begin van de de jaren 70 van de vorige eeuw een bouwput. Ik heb bouwvakkers ter plekke wel eens gevraagd hoe lang dat nog duurt? Ze wisten het niet, maar ik weet wel dat binnenkort het 50-jarig bestaan van deze grote bouwput kan worden gevierd. Daarna zitten we denk ik nog met het probleem: waar laat ik mijn fiets?

Ad | 30-9-2017
De groene keetwagens (ik zie er nog drie achter de tram) zijn van de HABO. Dat was toen nog een NV van de gemeente, in de jaren 1920 opgericht om pprijsafspraken tussen aannemerste doorbreken.

In het oorspronkelijke plan zou lijn 12 worden ingekort tot HS en zouden alle sporen op straatniveau verdwijnen. Pas heel kort voor de bouw van het viaduct werd besloten de keerdriehoek tehandhaven.

Het gebouwtje van de verkeersleiding is weg. Het ministeriegebouw loopt zowel boven als onder het viaduct door.

Ralph | 30-9-2017
@hansje
Hartelijk bedankt!
De jaren 70 zijn mijn jeugdtijd geweest, en mijn ouders zijn enkele met mij in Scheveningen op vakantie geweest, de laatste langere keer (3 weken) in April 1974. Daarna was het vanwegen onze verschillende dieren niet meer mogelijk, langer dan drie dagen niet thuis te zijn.
Voor mij was het een heel mooie tijd, maar ik moet zeggen, dat ik alleen een heel zwakke herinnering aan het oude stationsgebouw heb. De toen nog nieuwe centraalstation was "mijn" tijd.

hansje | 30-9-2017
@Ralph,geheel links het kontje van een Opel Kadett,de Fiat is een 850,de "Capri" is een Fiat 850 coupe (2de model),en het witte autotje tussen deVW en het Dafje lijkt ook op een Dafje.
Verder is de gele "Toyota" een Mazda,een van de eerste modellen dat in NL verkocht werdt.
Ik verliet NL in 1970,dus dit heb ik nooit gezien.Ik vond het oude station toch veel mooier.

Ralph | 29-9-2017
@Haagse Meester
Ik herken de volgende auto`s weer:
Langs de muur
rode Fiat (650?) - Rover - Renault 4 - ?? (Ford Capri ??) - BMW 1802 of 2002 - 2 CV - VW 1600 - ?? - Daf 33?
Langs de rails
Toyota - Citroen DS - Peugeot 504
rechterhand
Opel Kadett (jaren 70) - Opel Kadett (jaren 60) - Renault 4
Achtergrond
VW busje

mibia | 29-9-2017
Mss ondanks dat ik het een wangedrocht qua aanzicht vind.......
Moet ik erkennen dat toen der tijd men yen minste investeerde in het OV met gedurfde plannen.....Oke oke heel jmmr van het plein voor het Kurhaus, dat was "een beetje dom".....

Haagse_Meester | 29-9-2017
Een 1100-tje van lijn 12 staat klaar voor vertrek, erachter de nog niet zo oude keerdriehoek in het korte, inmiddels verdwenen (dwars)stukje v/d Rijnstraat, lijnen 3 en 6 rijden nog via de Bezuidenhoutseweg, want het CS en tramviaduct Ternoot zijn nog niet klaar: er staat nog een (rode) keet op het viaduct. Een groene keet staat naast de 1100 van lijn 12 op het opgebroken deel v/h oorspronkelijke emplacement Rijnstraat. Rechts, onder de rode keet, de traverse die in later jaren zéér in trek was bij `de onderkant v/d samenleving` totdat begin deze eeuw het CS wederom op de schop ging.

verder nog zichtbaar een Kadett, Snoek, Renault 4 (?) en diverse andere inmiddels verdwenen auto`s. Ook de nieuwe HTM VL post onder het viaduct is zichtbaar, zou dat nog in gebruik zijn? (ik meen dat die inmiddels is verhuist?)

Anno nu ligt de trambaan dichterbij het CS, met de Koningstunnel eronder en op de plek v/d 1100 staat nu het oude VROM gebouw.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    6541


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>