Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 20-10-2017, 20:34 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



Valkenboschplein met tramstel van lijn 14, poststempel 1928
ansichtkaart collectie Gerard van der Swaluwe en plattegrond Bert Kempff








Ad | 29-1-2017
Ik ben even gaan zoeken en de aanwezigheid van lijn 7 helpt bij de datering want die verdween hier per 9 augustus 1922.
De 265-279 zijn uit 1921

vdzwan | 29-1-2017
en over de Beeklaan tot ValkenB plein reed toen lijn 7?

Haagse_Meester | 28-1-2017
@Rinus: dank!

Hans Klomp | 28-1-2017
Rechts is het oorspronkelijke pand, te zien op de Haagse Beeldbank foto nr. 0.711233, al vervangen door het hier zichtbare pand.

Rinus | 28-1-2017
Het hokje op de Beeklaan is een koffiehuisje van de Haagse limonadefabrikant Van Keeken. Hier werden alleen alcoholvrije dranken verkocht.
In Nijmegen zijn ze bekend als Peemankeetjes
http://peemankeetje.nl/

Er staat er nog een aan de Buurtweg in Wassenaar, weliswaar voorzien van een relatief recente uitbouw.

Haagse_Meester | 28-1-2017
Op de tekening van dhr Kempff staat het bouwsel op de middenberm v/d Beeklaan niet aangegeven. Omissie of toch gesloopt/geplaatst, gezien dat beide uit hetzelfde jaar stammen? Wat het bouwsel is, is gissen: kiosk, HTM eindpunt hokje, iets anders?

Veel panden staan er overigens nog, hoewel de wegindeling drastisch is gewijzigd door de jaren heen.

FransW | 28-1-2017
Klopt, inderdaad moet mijn 700 een 550-er zijn.

kees bontje | 27-1-2017
@ FransW
Op de ansichtkaart zie ik geen bijwagen serie 700. De "Noren` hadden immers geen lichtkap. Vermoedelijk is de 2e bijwagen een 550-er. Het jaartal ca. 1924 kan dus niet juist zijn, omdat Ad terecht vermeldt dat de 700-en in 1925 in dienst gesteld zijn.

Ad | 27-1-2017
De 700-en zijn in 1925 in dienst gekomen. De 273 heeft nog de pui in bruin

FransW | 27-1-2017
Deze prentbriefkaart, ook al afgestempeld in 1928, dateert uit ca. 1924. Motorwagen is de 273 op lijn 14 met daarachter twee open zomerrijtuigen, serie 500 en 700.
Daarachter, onder de bomen, is zichtbaar motorwagen 200, rijdend op lijn 7.

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    4625


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>