Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 20-10-2017, 20:34 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



Lijn 9 ri. Noorderstrand (1323 met een 2100) Nieuwe Parklaan 1979
foto van Toon Steenmeijer






fred(je) | 8-8-2016
Ja Joost die bedoelde ik, echter weet zeker dat het jaartal wat er bij staat niet kan kloppen omdat de bestuurder ( met blond haar ) die we op de rug kijken pas in 1979 in dienst is gekomen.

joost | 7-8-2016
@fred(je). Als je deze bedoelt..... Wagenaarweg, (een fouto).
Dat is weer een andere inrukker dan deze 1323. (Al had hij dezelfde cijfers in het wagennummer: 1332).

http://www.htmfoto.net/algemeen/tonen2.php?pagina=1449863230

fred(je) | 5-8-2016
Is dit niet het koppelstel dat iets verder een aanrijding kreeg ?
Die foto heeft ook hier op site gestaan kan hem ff niet vinden.

Rinus | 5-8-2016
Goed, ruim 10 reacties over iets dat de normale exploitatie was op lijn 9, een koppelstel 1300+2100...
Iemand die over de ingeilmde bestemming wil beginnen. Ik doe alvast een gooi: dit betreft een inrukkende wagen, dus met passagiers tot halte Kurhaus en dan naar binnen.

MikeV | 5-8-2016
 quote:
erven sleeboom | 4-8-2016
Wat jij aanziet voor de achterzijde van een PCC, is het front van de 2100 die je kunt zien door de 1300 heen.

100% mee eens.
Kan onmogelijk een tram op het andere spoor zijn ... tenzij hier flink gefotoshopt is en Toon Steenmeijer bewust met ons allen een grap heeft uitgehaald

Jeroen O. | 5-8-2016
En waar ik schrijf geloofwaardig bedoel ik natuurgetrouw. Stop.

Jeroen O. | 5-8-2016
Ik begrijp sowieso niet waarom het gebruik van een telelens een geldige verklaring had kunnen zijn voor n tram op de foto. Kan iemand uitleggen hoe een telelens zo ernstig beeld zou kunnen vervormen dat het geloofwaardig is?

erven sleeboom | 5-8-2016
Onze Utrechtse vriend Toon Steenmeijer kan je wel vertellen of hij een telelens heeft gebruikt. Ik denk het niet, trouwens, er zijn geen aanwijzingen voor. En waarom zou hij?

Hansr | 5-8-2016
@Fer Je hebt gelijk, behalve dat ook de richtingaanwijzer links nog van de 1323 is.

Wout Verspuij | 5-8-2016
 quote:
erven sleeboom | 4-8-2016
Wat jij aanziet voor de achterzijde van een PCC, is het front van de 2100 die je kunt zien door de 1300 heen.

De eerdere uitleg van erven sleeboom, zie quote, is duidelijk en kort weergegeven, de enige en juiste oplossing van een daarna komische en hilarische discussie. (Ik dacht echt dat het om grappenmakerij ging.)
Wie als "tramliefhebber" niet ziet dat het om twee wagens gaat waarbij de tweede wagen zeer duidelijk een 2100 is, heeft m.i. een bril nodig.
Sorry voor mijn uitdrukking "verzonnen" want dat is waar je bij deze opmerkingen aan denkt.

Fer | 5-8-2016
Ik vermoed dat de foto met een telelens is genomen, waardoor het perspectief is `platgedrukt` en sommigen van 2 wagens er n maken!
Van de eerste wagen is de zijkant, links op de foto, geheel onzichtbaar, behalve de deuren; wat daarna te zien is, zie de eerste uitleg van @Ad, is allemaal van de 2100; de 2e stroomafnemer hoort daar duidelijk k bij.
Niet `verzonnen`, maar de waarheid en niets dan de waarheid, zowel van Ad als van mij!

Henry | 4-8-2016
Waar is 2100 gebleven?

Jeroen O. | 4-8-2016
Als het tweede voertuig ook een tram was had je een andere voorruit moeten zien door de achterruit van de 1323.

Wout Verspuij | 4-8-2016
 quote:
Ben je serieus?

@Ad,
Jij bent toch ook serieus.?

Koos | 4-8-2016
@Ad Duidelijk te zien dat het 2100 is.

Ad | 4-8-2016
Ben je serieus?

Wout Verspuij | 4-8-2016
 quote:

Ik wel. Je ziet de 1323 recht van voren. In de bocht vervolgens het tweede en derde venster, de middendeuren en het vierde en vijfde venster en dan een boom.
En waarom een 2100? geen dakreclame

@Ad,
Leuk verzonnen en als je heel goed kijkt heeft de 1323 twee stroomafnemers die nog onder een hoek staan ook. Dat is pas "perspectief"...

Ad | 4-8-2016
Ik wel. Je ziet de 1323 recht van voren. In de bocht vervolgens het tweede en derde venster, de middendeuren en het vierde en vijfde venster en dan een boom.
En waarom een 2100? geen dakreclame

erven sleeboom | 4-8-2016
Wat jij aanziet voor de achterzijde van een PCC, is het front van de 2100 die je kunt zien door de 1300 heen.

Peter | 4-8-2016
Ik zie geen 2100, wel de achterzijde van een PCC op het andere spoor.

Frits | 3-8-2016
Doe maar gewoon `richting Scheveningen`, dan hoef je ook geen onderscheid te maken tussen VOOR en NA (alle) veranderingen...

Hendrik Prinsen | 3-8-2016
Naar het noorderstrand ? Ik zie SCHEV. KURHAUS

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    5572


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>