Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 20-10-2017, 20:34 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



Kruip door, sluip door voor tram op Paul Krugerlaan. Alleen nu?
foto uit het archief van HTM






jj.ouwerkerk | 11-3-2013
Volgens mij is dit niet van voor 1976.
Tram reed toen naar de uithof was daar keer punt ook.
De Datsun is van van na 1975 was van mijn kennis trouwens dus is jaartal niet goed van die foto.
Veel van die zaken zijn ook al jaren weg de laatste was de Bazaar die moest gewoon weg.
Was toen ondanks de tram en verkeer wel de gezelligste tijd op de PaulKruger laan,plein en de zijstraten .
Ik zelf heb in de kleine Reitzstraat gewoond van af 1960 tot 1986.
En heb erg veel herineringen aan de buurt.

AatP | 18-9-2011
@ John van den Berg: Ik zat eigenlijk aan de situatie ten tijde van de beide stoomtrams te denken...

Rien Solcer | 17-9-2011
Zie voor het andere gedeelte van de Paul Krugerlaan de foto:
het Paul Krugerplein in 1976.

Rien Solcer | 17-9-2011
Deze foto is genomen met een telelens, de fotograaf stond op het PK plein.
De links geparkeerde bestelauto met huif, was van de fa. Lancee, die daar een houtwinkel had.

John van den Berg | 17-9-2011
aat p@had in die tijd makkelijk gekund ze waren toch al aan het slopen.Ook het spoor werd verlegt van H Kosterstraat naar Monstersestraat .of een stukkie enkel spoor strengelen.

FransW | 11-9-2011
De auto die ons tegemoet rijdt over het tramspoor heeft naar mijn idee een gele kentekenplaat, terwijl de kentekenplaten van de meeste auto's blauw zijn.

coos | 11-9-2011
O.K.: op mijn scherm(pje) valt dat allemaal niet te onderscheiden, sorry.

robert55 | 11-9-2011
Maar Coos: het is overduidelijk een 1300 (+nog iets, er zijn twee sleepstukken zichtbaar) en die reden pas vanaf 1976 op lijn 6

coos | 11-9-2011
@Rien: de foto is volgens mij van net daarvr, midden 1971, toen lijn 6 nog een kortere route had. Tenminste, als de PCC Leyenburg filmt.
Cfr. in de linkse kolom onder 'tram'.

robert55 | 11-9-2011
Als dat een Cherry is net voor die overstekende mensen, ja die heeft gele platen. Dus op z'n vroegst '78
De film staat op Berestein. Als ik me goed herinner was de eindpuntnaam vanaf '67 [toen de films met wijknamen werden ingevoerd] Leijenburg [spelling?]. Pas met de verlenging naar Berestein werd het als een probleem gezien dat de kort traject ritten niet bij het ziekenhuis kwamen

Ouwe Jongen | 10-9-2011
Heeft die Cherry niet een geel kenteken? Dan is het wat later in de 70-er jaren...

Rien | 10-9-2011
@Coos, Lijn 6 reed van Berestein naar Leidschendam noord.
De keerlus van lijn 6 aan Berenstein was gelegen op het terrein waar nu remise Zichtenburch ligt. Mooie tijden met lijn 6, ik reed er graag op.

coos | 10-9-2011
Volgens mij voert lijn 6 op de foto de bestemming "LEYENBURG", in plaats van "CASTRICUMPLEIN".
Dat is (in mijn aantekeningen) slechts korte tijd het geval geweest, in de tweede helft van 1971. Het gaf teveel verwarring met de naam van het ziekenhuis.

coos | 10-9-2011
Na de recente kostbare her-inrichting is er eigenlijk qua doorstroming voor de tram niet veel verbeterd. De Paul Krugerlaan en niet te vergeten de Hobbemastraat zijn muizengaatjes gebleven, waar het autoverkeer de baas is. En de mentaliteit ter plaatse maakt het niet veel beter.

Verlegging via de Steynlaan wordt al zo'n dertig jaar voorgesteld, ging ooit nog veel verder, namelijk ook nog via de 's-Gravenzandelaan rechtstreeks naar de Prinsegracht.
Ik zie het er nooit van komen, tenzij het nieuwe bredere materieel het absoluut noodzakelijk maakt.

AatP | 10-9-2011
@John van der Berg: Hoe had je dat willen doen met de toenmalige infrastructuur en bebouwing?

John van den Berg | 10-9-2011
Er was heel wat fout met die route had anders gekund Lijn 6 va de Monsterse straat direct op de op de Steinlaan en lijn12 via Loosduinseweg/kade en bij de 7sprong de Regentesselaan op.

Trammetje | 10-9-2011
@ Rien, dan ben je niet te feliciteren. Je voordeur staat open en volgens mij zit je koppeling in die Mercedes. ;-)

Rien | 10-9-2011
En misschien was ik in die tijd wel de bestuurder van die tram!

aldo markus | 9-9-2011
Er staat ook een tram op de foto. Zo te zien een 1300.

Stefan | 9-9-2011
Die voorste Datsun is een Sunny 120Y. Op de achtergrond zien we een Sunny B310 (introductie 1978) f een Cherry N10 (introductie eveneens in 1978).

Verder zien we o.a. nog een Opel Rekord B, een Opel Ascona B, een Datsun Cherry 100A, een Volkswagen Transporter T2 en een Toyota Celica. De Japanners deden in die jaren blijkbaar goede zaken in die jaren.

Naast het verplichte deel III had je op de kentekenplaat aan de achterzijde ook nog de tot 1991 verplichte APK-keuringsstickers...

B. Alberda | 9-9-2011
@FransW: ik ben helaas te jong om op deze site over veel historische dingen mee te praten, maar de afschaffing van deel III herinner ik me nog goed. 11 jaar was ik en m'n vader was n van de eersten met een nieuwe auto zonder dat papiertje, dat was in 1996.

Martin van Riel | 9-9-2011
Paul Krugerlaan, Hobbemastraat van het zelfde laken een pak. Dagelijks stond men gestremd i.v.m. een dubbel geparkeerd voertuig of een die te dicht langs het spoor stond. De hobbemastraat duurde op die manier soms wel een kwartier voor je daar doorheen was.

FransW | 9-9-2011
Alle auto's zijn achter de voorruit ter hoogte van de binnenspiegel voorzien van transparante hoesjes met daarin het Kenteken Deel III. Van wanneer tot wanneer moesten die zichtbaar in de auto aanwezig zijn?

Charles | 9-9-2011
Het kenteken 89-MK-06 is in 1976 uitgegeven en het merknaam Datsun is in 1984 gewijzigd in Nissan.

johan kolstee | 9-9-2011
Aan de auto te zien denk ik dat dit tussen 1980 en 1982 genomen is

Jeroen van Loon | 9-9-2011
Kijkend richting Schalk Burgerstraat in de tijd dat ik in Transvaal opgroeide toen mijn vader in de Reitzstraat woonde (met mijn moeder woonde ik in het Zeeheldenkwartier) Aan de foto te zien eind jaren 70/begin jaren 80?

Een in een reactie geeft aan dat de tekst van de pagina is aangepast n.a.v. deze reactie.

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >

                                                                     

Type de 4 cijfers over    4483


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>