Contact/email    <-Vorige  
HTMfoto.net / HonderdprocentHaags.nl is een particuliere website en heeft geen enkele binding met HTM, behalve dat de webmaster ook trambestuurder is bij diezelfde HTM.

Deze website wordt dagelijks bijgewerkt. Laatste update: 18-11-2017, 20:37 uur.
  Het 100-dagen Nieuwsarchief   HTM in het nieuws   Waar is deze foto genomen?  

  - Welkom 
   
bezoeker
  - Persoonlijk welkom? 

  - Den Haag 
  - Scheveningen 
  - Loosduinen 
  - Toen & Nu 
  - Waar de trams zijn 

  - Bus 
  - Tram 
  - RandstadRail 
  - Meer HTM 
  - (Oud) Collega`s 
  - Soms gaat het fout 
  - foto`s uit het archief 

  - Wat is nieuw? 
  - Links 
  - webmaster 

      



Valeriusstr




 Mail deze pagina      



T.Laurense | 31-1-2012
Die Zwitserse tram dat was al een hele verbetering,met sluitende deuren lekker verwarmd niet zo schokkerig als de ombouwer.Ik mocht er graag mee reizen naar mijn werk in Scheveningen.

erven sleeboom | 26-7-2010
Geurt Borsboom | 26-7-2010
Ik kan me niet voorstellen, dat er open bijwagens achter 201-216 werden ingezet. Er waren immers geen open bijwagens met luchtremmen?

Daar heb je helemaal gelijk in. Open aanhangers hebben nooit achter de 200-en gereden. Alleen de 752, 754 en 767-780 hadden de benodigde luchtremmen en -slangen. Andere typen kwamen achter de 200-en niet voor.

Hans (Zoef) | 26-7-2010
De 200 serie werd gebouwd door Werkspoor, evenals de treinstellen van de NS. Het interieur en de ramen van de 200 waren identiek aan het NS materieel. Het besturingssysteem was in die tijd zeer revolutionair, ging met luchtdruk en dat gaf in de winter problemen met vorst doordat er condens in de leidingen kwam wat ging bevriezen en de kleppen daardoor niet meer werkten. De hondenkop stellen hadden hezelfde systeem, alleen is daar door Hemaf en Hollandse signaal behoorlijk aan gesleuteld door de delen die buiten zaten met oliedruk te sturen, hydro-pneumatische besturing en daarmee waren de problemen verholpen en was het systeem zeer betrouwbaar.

Geurt Borsboom | 26-7-2010
Ik kan me niet voorstellen, dat er open bijwagens achter 201-216 werden ingezet. Er waren immers geen open bijwagens met luchtremmen?

Haagse_Meester | 26-7-2010
@Robert: de HTM 200-en zijn oerdegelijke Hollande produkten. Alleen de electr. installatie kwam uit Zwitserland en juist daar zat het probleem in. De SHTM heeft in het laatste exemplaar (de 215) de fout gevonden en gecorrigeerd. Helaas is de wagen om andere redenen momenteel niet inzetvaardig, maar je kunt wel elke zondagmiddag komen kijken in het HOVM

Robert van Kesteren. | 26-7-2010
De motorwagen voor de tram is in Nederland gebouwd maar Zwitsers van origine, ik dacht Oerlikon. Hij reed heerlijk maar was erg reparatiegevoelig. Binnen zaten banken met groen leerdoek overtrokken. Je hoorde tikken van het luchtdrukreservoir. Op het achterbalkon was de stuurstand afgedekt met een mooie houten bak zodat de passagiers nergens aan zaten. In de zomer hing er op lijn 14 naar het Kurhaus ook een open tramwagen achter. Leuk als het ging onweren.

wil leebeek | 23-7-2008
Het betreft hier tramstel 208+770 op lijn 14 ri. Scheveningen.
De ansichtkaart is in de zomer van 1950 uitgekomen.
De 208 kreeg op 24-11-1949 de Persil -reclame en de Echfalon reclame werd
in juni 1950 op de 201, 203 en 215 geplaatst.

Helaas zijn ansichtkaarten niet gedateerd.

Jan Roelf | 23-7-2008
Mooie toevalstreffer van de fotograaf: 2 kruisende 200-750 stellen van lijn 14 op de hoek Groot Hertoginnelaan-Valeriusstraat. Deze hebben er van 1949-1957 gereden en gezien de Van Nelle reclame op de 770 die er in 1951 af ging moet dit dus tussen 1949 en 1951 zijn geweest. Dat spoort ook met de auto met het ouderwetse nummerbord met provinciaal kenteken (vanaf 1951 de kentekens met 6 posities)

Reageer
Houdt er vooral rekening mee dat een reactie op deze
pagina ook in de toekomst van waarde moet zijn!


Naam    (graag uw echte naam)
Reactie

< i > < b > < u > < groot > < klein > < rood > < quote >
                                  

Type de 4 cijfers over    3695


* Met het plaatsen van uw reactie verklaart u accoord te gaan met de spelregels.
Lees de spelregels >>>